Iranian Agriculture News Agency

اتحادیه ها و تشکل ها ی دام و طیور باید با دیدگاه آینده نگرانه و چند بعدی برنامه ریزی و هدف گذاری کنند

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: اتحادیه ها و تشکل های دام و طیور باید با دیدگاه آینده نگرانه و چند بعدی برنامه ریزی و هدف گذاری کند.

اتحادیه ها و تشکل ها ی دام و طیور باید با دیدگاه آینده نگرانه و چند بعدی برنامه ریزی و هدف گذاری کنند

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جاوید بهروزین در جلسه کارگروه تولیدات دام و طیور که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، گفت: در رابطه با موضوع هویت گذاری دام، سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی فقط به دامدارانی تسهیلات، خدمات و نهاده دامی ارائه می دهد که در سامانه پلاک کوبی، احراز هویت شده اند و اطلاعاتشان ثبت شده است.

وی ادامه داد: اما روند پلاک کوبی پیشرفت خوبی نداشته و فقط 26.5 درصد از گوسفندان، 6 درصد در بز و بزغاله و در دام سنگین (گاومیش) 74 درصد، 68 درصد گاو و در کل 29.5 درصد از دام استان پلاک کوبی شده اند.

 بهروزین گفت: با این شرایط اگر خدمات و نهاده های دامی را فقط به دامدارانی که پلاک کوبی کرده اند ارائه دهیم در واقع باید به تعداد خیلی کمی از دامداران خدمات دهیم.

سرپرست معاونت تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه به فعالیت بخش های مرتبط به امور دام پرداخت و افزود: اتحادیه عشایری 3.2 درصد، اتحادیه صنعت 25.28 درصد و اتحادیه دامداران 20.32 درصد در این بخش فعالیت داشته است که باید این آمار در کوتاه مدت سیر صعودی داشته باشد.

 بهروزین با دیدگاهی آینده نگرانه اظهار کرد: اتحادیه ها و تشکل های زیربخش دام و طیور باید برای مقاطع میان مدت و بلند مدت برنامه داشته باشند و در ارتباط با اجرای این برنامه ها مطالبه گر باشند و هدف اصلی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  نیز در ارتباط با تشکلها به خودکفائی رسیدن اتحادیه ها می باشد بطوریکه بتوانند به عنوان کمک و بازوی اجرایی دولت برای بخش تولید برنامه ریزی جامع و اجرائی داشته باشند .

وی افزود: تشکلها می توانند در زنجیره های تولید نقش ارزنده ای ایفا نموده و در جهت حمایت از تولید در امر صادرات محصولات تولیدی و واردات نهاده ها نقش ایفا نمایند در حالیکه متاسفانه در وضعیت کنونی فقط توزیع کننده نهاده های تخصیصی از سوی دولت هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید