Iranian Agriculture News Agency

تعداد 262 دستگاه کمباین برداشت غلات درشهرستان هشترود مورد معاینه فنی و کنترل ضایعات قرار گرفت

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود، گفت: 262 دستگاه کمباین برداشت غلات در شهرستان هشترود مورد معاینه فنی و کنترل ضایعات قرار گرفت.

تعداد 262 دستگاه کمباین برداشت غلات درشهرستان هشترود مورد معاینه فنی و کنترل ضایعات قرار گرفت

 مجید احمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: تعداد 262 دستگاه کمباین برداشت غلات در شهرستان هشترود با همکاری کارشناسان مکانیزاسیون و زراعت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان هشترود و کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان مورد معاینه فنی و کنترل ضایعات قرار گرفت که از این تعداد 68 دستگاه کمباین بومی و 194 دستگاه کمباین غیر بومی است.

وی گفت: در راستای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، ارتقای بهره وری و حمایت از تولید و سرمایه ملی در سطح شهرستان معاینه فنی کمباین های برداشت غلات همه ساله در شهرستان هشترود صورت می پذیرد.

 احمدی با اشاره به اینکه راهکارهای مختلفی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی وجود دارد اضافه کرد: انجام معاینه فنی و رفع عیوب کمباین های برداشت غلات می تواند تا حدود زیادی در کاهش افت محصولات اثربخش باشد افت ریزش و افت محصول در زمان برداشت همواره یکی از دغدغه های اصلی کشاورزی بوده و هست که حجم زیادی از محصول تولیدی از آن طریق هدر می‌رود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود اظهار کرد: معاینه فنی امسال مثل سالهای گذشته در دو مرحله شامل؛ محل پارکینگ کمباین و در حین انجام عمل برداشت صورت گرفت و در صورت تائید نهایی و رفع معایب احتمالی برچسب مربوطه الصاق و اجازه ورود به مزرعه از طرف کارشناسان امر صادر می‌شد.

گفتنی است شهرستان هشترود قطب تولید گندم در استان و بعنوان انبار غله استان شهرت دارد و این شهرستان از لحاظ رتبه بندی معاینه فنی و کنترل ضایعات و ثبت کمباین های بازدید شده در سامانه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید