Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۱۸ درصدی خرید گندم از کشاورزان آذربایجان شرقی

خرید بیش از ۲۷۵ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: امسال بیش از ۲۷۵ هزار تن از کشاورزان استان گندم خریداری شده که این خرید نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش را به خود اختصاص داده است.

خرید بیش از ۲۷۵ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران از خرید 275 هزار و 591 تن گندم از کشاورزان استان خبر داد و گفت: تاکنون 262 هزار و 891 تن خرید تضمینی گندم و 12 هزار و 700 تن خرید گندم بذری از کشاورزان و بهره برداران استانی انجام گرفته است.

وی افزود: مقدار خرید گندم امسال در مقایسه با مقدار خرید سال زراعی گذشته به میزان 223 هزار و 126 تن گندم، 18 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: تاکنون 72 درصد از مطالبات کشاورزان در فروش گندم به میزان 481 میلیارد و 457 میلیون تومان پرداخت شده است.

 فتحی در خصوص میزان خرید گندم از عمده شهرستان‌های تولید کننده، اظهار کرد: شهرستان هشترود با ۵۱ هزار و ۵۰۰ تن، میانه با ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن ، سراب با ۳۷ هزار تن و چاراویماق با ۳۵ هزار تن خرید گندم از جمله شهرستان‌های با مقدار بالای خرید محسوب می‌شوند.

وی در خصوص مقدار خرید تضمینی کلزای استان نیز گفت: تاکنون ۲۶8۲ تن کلزا از بهره برداران استان خریداری شده که ۱۰۰ درصد مطالبات آن به میزان 120 میلیارد و 305 میلیون ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید