Iranian Agriculture News Agency

تولید سالیانه بیش از 2500 تن بذر اصلاح شده گندم در اتحادیه شرکت‌های تعاونی‌های روستائی شهرستان هشترود

رئیس تعاون روستائی شهرستان هشترود از تولید 2500 تن بذر اصلاح شده گندم در اتحادیه شرکت های تعاونی های روستائی شهرستان خبر داد.

تولید سالیانه بیش از 2500 تن بذر اصلاح شده گندم در اتحادیه شرکت‌های تعاونی‌های روستائی شهرستان هشترود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، یعقوبیان، گفت: سالانه بیش از 2500 تن بذر اصلاح شده گندم در طبقات مختلف بذری در اتحادیه شرکت های تعاونیهای روستائی شهرستان هشترود تولید می‌شود.  

وی ادامه داد: شهرستان هشترود با داشتن 100هزار هکتار اراضی دیم و آبی قطب تولید گندم در استان است.

عقوبیان، اظهار کرد: امسال با کشت ۲۰۰۰ هکتار مزارع الگویی و بذری از ارقام اصلاح شده جدید با کیفیت و راندمان بالا تولید و بین کشاورزان استان توزیع می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان هشترود نیز، اظهار داشت: این بذر‌های اصلاح شده دارای راندمان تولید بالا و گندم با کیفیت توسط پیمانکاران و کشاورزان پیشرو طرف قرارداد تولید و پس از بوجاری و فرآوری در بین کشاورزان استان توزیع می‌شود.

حضرتی از کشاورزانی که زمین آبی و نیمه آبی دارند برای تولید گندم بذری دیم در شرایط آبی دعوت به همکاری کرد.

وی، ادامه داد: از مزایای این طرح علاوه بر پرداخت ارزش بذری به کشاورزان، پرداخت انگیزه تولید گندم دیم در شرایط آبی است که باعث افزایش درآمد کشاورزان خواهد شد.

گفتنی است در این استان 5 مرکز بوجاری و فرآوری بذر اصلاح شده کندم و جو آبی و دیم در شهرستان‌های بستان آباد، چاراویماق، میانه و هشترود وجود دارد که سالیانه حدود 10 هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو در طبقات مختلف بذری تولید می کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید