Iranian Agriculture News Agency

افزایش سطح گلخانه های شهرستان مرند به بیش از 25هکتار

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند، گفت: احداث گلخانه‌، راهکار سریع حل دو چالش آب و اشتغال در شهرستان مرند است.

افزایش سطح گلخانه های شهرستان مرند به بیش از  25هکتار

علی صیادی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: سطح گلخانه های شهرستان مرند 25هکتار است که 3500مترمربع نیز در حال احداث است، با تکمیل و راه اندازی این واحدها به سطح گلخانه های شهرستان افزوده خواهد شد که از این تعداد گلخانه 147نفر مالک اصلی بوده که به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: اظهار کرد: شهرستان مرند جزو اولین شهرستان‌هایی است که در سطح استان و کشور از زمان آغاز احداث گلخانه پیشقدم بوده و به همین خاطر برخی از گلخانه داران که فاقد پروانه هستند مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند با همکاری سازمان نظام مهندسی و کشاورزی اقدام به صدور پروانه بهره برداری کرده است، ضروری است گلخانه های دارای پروانه بهره برداری باید از یک کارشناس فنی مرتبط با رشته کشاورزی برای واحد خود برخوردار باشند تا از اطلاعات این افراد فنی در واحد گلخانه استفاده شود.

صیادی ادامه داد: عمده محصولات تولیدی در واحدهای گلخانه این شهرستان شامل گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه، سبزیجات و نشای محصولات بوده که از این میزان 8 هکتار از گلخانه های شهرستان به تولید گوجه فرنگی و12 هکتار به کشت خیار و یک واحد کوچک مقیاس که در هفته دولت افتتاح شد به کشت آلوئورا در سطح  6 صدم هکتار (300متر مربع) مشغول است.

وی بیان کرد: کشت گلخانه ای مزایای زیادی دارد که افزایش تولید در واحد سطح معادل ۱۰ برابر هوای آزاد، تولید بیش از یک محصول در سال، افزایش کیفیت محصول تولیدی با کنترل دقیق و بهتر آفات و بیماری ها با روش های کنترل بیولوژیکی و کاهش مصرف سموم که باعث افزایش کیفیت محصول و افزایش صادرات و حفظ محیط زیست می شود از آن جمله است.

لازم به ذکر است تاکنون تعداد 43مورد پروانه تاسیس و 48 مورد پروانه بهره برداری صادر شده و 5 هکتار در دست اقدام بوده که در آینده نه چندان دور به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید