Iranian Agriculture News Agency

تولید 1100 تن عسل در شهرستان تبریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با اشاره به تولید 1100 تن عسل در شهرستان تبریز گفت: تعداد 80 هزار کلنی مدرن و نزدیک به 4500 کلنی بومی در سطح شهرستان تبریز عسل تولید می‌کنند که از این لحاظ رتبه سوم استان را داریم.

تولید 1100 تن عسل در شهرستان تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، فرامرز افشانی با اشاره بر  پیشتازی شهرستان تبریز در کشت کلزای استان، اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم مربوط به آغاز کشت کلزا برگزار شده و طبق برنامه ریزی‌ها، رهاسازی و باز کردن سردهنه آب کانال‌ها انجام گرفته است؛ کلزا، گیاه بسیار حساسی است و باید در ۱۵ شهریورماه کشت و آبیاری شود وگرنه تاخیر یک روزه نیز تاثیر بسیاری در کشت این محصول خواهد گذاشت .

وی افزود: امسال در تولید کلزا با مشکل بادزدگی و کمبود آب مواجه بودیم که باعث شد تولید این محصول در تبریز که رتبه اول سطح زیر کشت استان را دارد، کاهش یابد و 30 درصد نیاز تامین شود.

وی ادامه داد: 8500 هکتار سطح زیر کشت گندم آبی، 4000 هکتار سطح زیر کشت گندم دیم، 2000 هکتار سطح زیر کشت کلزا و 2000 هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی در تبریز است؛ همچنین سالانه 3400 تن گوشت قرمز، 314 تن گوشت سفید و 48 هزار تن ذرت علوفه‌ای در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با اشاره به تولید سالانه 11 هزار و 204 تن تخم مرغ در شهرستان تبریز، گفت: تبریز دارای رتبه سوم تولید تخم مرغ در استان است؛ همچنین در تولید شیر خام دارای رتبه دوم استان بوده و 27 هزار و 800 تن تولید گندم دارد و با وجود 220 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

 افشانی در خاتمه سخنان خود خاطر نشان کرد: در بخش زراعت تبریز، تعاونی سبزی و صیفی کاران تکمیل شده است؛ 3178 تن انواع کود، 45 دستگاه تراکتور، دو دستگاه کمباین و 75 دستگاه ادوات دنباله رو کشاورزی در بین بهره برداران بخش زراعت توزیع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید