Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری از سامانه ضدتگرگ در روستای ورزقان ترکمانچای میانه با اعتبار۹۰۰میلیون ریال

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه میانه از بهره برداری از سامانه ضدتگرگ در روستای ورزقان ترکمانچای میانه با اعتبار۹۰۰میلیون ریال خبر داد.

بهره برداری از سامانه ضدتگرگ در روستای ورزقان ترکمانچای میانه با اعتبار۹۰۰میلیون ریال

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، شهرام ایرانی پور در حاشیه افتتاح این سامانه با بیان اینکه این دستگاه  با هدف ارائه خدمات به باغداران و کشارزان  منطقه و کاهش خسارات ناشی از تگرگ که همه ساله باغداران منطقه با آن گریبانگیر هستند درباغ قدیر علی قاسمی روستای ورزقان راه اندازی شد گفت: این دستگاه برای اولین بار در این شهرستان راه اندازی شد که برای راه اندازی آن نهصد میلیون ریال  هزینه شده است که ۷۰۰ میلیون ریال آن از اعتبار طرح تسهیلات کم بهره دولتی، 130 میلیون ریال بلاعوض و ۷۰میلیون ریال آورده شخصی است.

وی اضافه کرد:  زمانیکه هوا ابری شده و احتمال بارش تگرگ را دارد با ارسال پیامک به دستگاه از سوی صاحب باغ گازهای داخل موجود در این دستگاه  به هوا شیلک می شود و ابرهای تگرگ زا را به باران تبدیل می کند .

وی همچنین از راه اندازی دودستگاه ضد تگرگ دیگر نیز در  روستای آوین و شهر ترک شهرستان میانه  خبر داد و گفت: مراحل نصب آنها به اتمام رسیده و دراین هفته افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه میانه گفت:  امیدواریم با راه اندازی این دستگاهها میزان خسارت باغداران را به حدالاقل برسانیم که با راه اندازی این دستگاه ها افزون بر ۳۰۰ هکتار ازباغات و اراضی کشاورزی منطقه از خسارات ناشی از تگرگ در امان خواهند ماند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید