Iranian Agriculture News Agency

واگذاری 70 هکتار زمین به فارغ التحصیلان کشاورزی منطقه آزاد ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از واگذاری 70 هکتار زمین در فاز اول به فارغ التحصیلان بومی کشاورزی و دامداران ارس خبر داد.

واگذاری 70 هکتار زمین به فارغ التحصیلان کشاورزی منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محسن نریمان در حاشیه آئین افتتاح پروژه های سرمایه گذاری ارس که با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور برگزار شد، هدف از واگذاری این اراضی را ایفای نقش فارغ التحصیلان کشاورزی در زمینه تولید محصولات استاندارد و صادراتی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک و ایجاد اشتغال پایدار در ارس عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای جذب اعتبار و تحقق این طرح پیگیری های مستمر انجام شد، افزود: در فاز اول این طرح 70 هکتار زمین با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده و به فارغ التحصیلان بومی و دامدارارن ارس اختصاص داده شده است.

نریمان بهره مندی از صاحب نظران و متخصصین حوزه کشاورزی در اجرای پروژه های توسعه ای را مهم دانست و گفت: این اراضی طبق هدف گذاری های صورت گرفته و با گزینش فارغ التحصیلان بیکار و بومی، ابتدا بصورت یکسال اجاره و سپس در صورت اجرای طرح و سنجش میزان پیشرفت کار، بصورت قطعی و در قالب شرکت دانش آموختگان خوشنام ارس واگذار خواهد شد.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان منطقه آزاد ارس بهره گیری از ظرفیت های موجود برای ایجاد اشتغال است تا ضمن بهره برداری بهینه از سرمایه های آب و خاک ارس و بکارگیری متخصصین، شاهد توسعه فعالیت ها و تولید و صادرات محصولات کشاورزی در ارس باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید