Iranian Agriculture News Agency

کشت گیاهان آبزی در آذربایجان شرقی ، فرصتی ناب برای گلخانه داران جهت ایجاد اشتغالزایی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از کشت گیاهان آبزی در استان و فرصت بدست آمده برای گلخانه داران جهت ایجاد اشتغالزایی خبر داد.

کشت گیاهان آبزی در آذربایجان شرقی ، فرصتی ناب برای گلخانه داران جهت ایجاد اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، قاسم جعفروند در بازدید از نمایشگاه گل و گیاه روشا در شهرستان مرند که به اتفاق علی صیادی مدیر جهادکشاورزی شهرستان انجام شد، گفت: با توجه به شرایط و اقلیم موجود در استان و گلخانه های موجود  بسیاری از گونه های گیاهان آبزی را می توان به عنوان گیاهان آبزی آکواریومی کشت در سطح کشور و جهان معرفی کرد.

وی افزود: افرادی که ماهیان زینتی پرورش می دهند نیز می توانند توسط شیلات با این صنعت جدید آشنا و در حد توان تسهیلات مالی نیز به آنان پرداخت شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان گفت: به ‌دلیل ارزآوری بالا مدت‌ها است که توسعه کشت گیاهان آبزی در دستور کارسازمان جهادکشاورزی استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به گیاهان آبزی بیان کرد: این یک فرصت شغلی بسیار خوب برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی، گلخانه داران و علاقه مندان است و توسعه کشت این گیاهان در گلخانه‌های کوچک مقیاس می‌تواند انجام شود.

جعفروند در مورد شرایط صدور پروانه برای فعالیت برای تکثیر و پرورش گیاهان آبزی گفت: حداقل مکان برای این کار 200مترمربع که 20درصد فضای آن برای مکان آزمایشگاه، قرنطینه و 20درصد برای فضای عمومی و محوطه و در فضای باقی مانده می توان با ایجاد حوضچه و اکواریوم به صورت سیستم متراکم و سیستم معمولی به تولید پرداخت.

وی ادامه داد: در فضای 40 مترمربع و با توجه به توجیه اقتصادی بالای این کشت، امیدواریم بتوانیم در قالب تنوع محصول و گسترش گلخانه‌ها گام برداریم.

جعفروند تأکید کرد: با توجه به این‌ که متقاضیان زیادی در این زمینه داریم و فرصت شغلی خوبی در این حوزه وجود دارد، امیدواریم در آینده بتوانیم با ترویج این نوع تولید شاهد رونق تولید در حوزه گلخانه‌ها باشیم و یک فرصت شغلی جدیدی را به متقاضیان احداث گلخانه معرفی کنیم.

گفتنی است فعالیت برای تولید گیاهان آبزی علاوه بر چشم انداز زیبا و طبیعی و ایجاد محیطی متنوع در اکواریوم به همراه ماهیان زینتی جلوه گر می نماید می تواند در اشتغال زایی و کسب درآمد و تولید ثروت یک فعالیت مناسب باشد.

شایان ذکر است گیاهان آبزی نقش بسیار مهمی در حفظ بالانس طبیعی شرایط آکواریوم و همچنین پایداری اکوسیستم آن دارند گیاهان آبزی در طبیعت نیز در همین نقش پناهگاه، مخفی گاه و یک زایشگاه طبیعی را دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید