Iranian Agriculture News Agency

ایجاد شهرک‌های کشاورزی در شهرستان بناب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از ایجاد شهرک‌های کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

ایجاد شهرک‌های کشاورزی در شهرستان بناب

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، روح‌اله خیری گفت: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بناب در خصوص ایجاد شهرک دامپروری، جلسه‌ای را با حضور نماینده مردم شریف بناب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیر شهرک‌های کشاورزی شعبه استان آذربایجان شرقی، مدیریت‌های امور منابع آب، برق، رؤسای ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، گاز، بنیاد مسکن، دامپزشکی و همچنین مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی خدماتی عشایر سهند بناب، رابط نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان، دهیار و رئیس شورای اسلامی روستای حاجی مصیب در محل فرمانداری برگزار کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حسن توجه و پیگیری‌های نماینده محترم و همچنین حاضرین در جلسه، گزارش اجمالی از وضعیت کنونی مجتمع گلخانه ای را بیان و ضمن تشکر از مدیر امور منابع آب شهرستان از رئیس اداره گاز خواست تا طبق انعقاد پیمان نامه فی مابین، درخصوص خط انتقال مساعدت لازم را به‌عمل آورند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب با اشاره به این موضوع که فراخون اولیه از طریق پایگاهای خبری در سطح شهرستان به اطلاع همگان رسیده است، اعلام کرد: ثبت نام از 19 مرداد ماه سالجاری به مدت یک هفته با تکمیل فرم طبق شرایط مندرج در اطلاعیه برای متقاضیان در محل مدیریت انجام خواهد شد.

خیری با اشاره به اینکه شهرستان بناب از لحاظ جغرافیایی به‌عنوان یک شهر مهاجرپذیر شناخته می‌شود گفت: با گذشت زمان و افزایش محله‌های حاشیه‌ای در اطراف شهر که توام بوده با پرورش دام به‌ویژه در محله‌های آغداش، دیزج و...که حدود 15 الی 20درصد جمعیت دام سبک شهرستان را به خود اختصاص داده، مسئولین شهرستانی را برآن داشته تا بدون به خطر انداختن درآمد دامداران حاشیه شهر، راهکاری برای زیباسازی شهری و مسایل زیست محیطی ارایه دهند.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان بناب ادامه داد: در این راستا جهت نیل به این هدف مهم چاره ای جز ایجاد مجتمع دامپروری نبوده تا بتوان علاوه بر تامین مواد پروتئینی سالم، قدم مثبتی نیز در اصلاح مسایل زیست محیطی برداشت.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که ایجاد شهرک دامپروری (پرورش دام سبک) می تواند با ایجاد محیطی امن برای دامداران داخل محدوده شهر، موجب زیباسازی شهری و رضایتمندی همشهریان گشته و از آنجائی‌که در ایجاد یک واحد دامپروری، هزینه های مربوط به زمین، برق رسانی انفرادی و ... هزینه هنگفتی بشمار می آید و همچنین در احداث واحدهای دامپروری بصورت انفرادی، معمولا از زمینهای درجه یک استفاده می‌شود، بنابراین در صورت ایجاد شهرک دامپروری در زمین‌های لم یزرع، علاوه بر کاهش هزینه‌های ثابت طرح‌های دامپروری می‌توان به افزایش تولید محصولات کشاورزی نیز کمک شایانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین باقری بنابی از تمامی مسئولین زیربط خواست تا با جدیت موانع و مشکلات پیش روی طرح را بررسی و در جلسات آتی مطرح و رفع نمایند تا بتوان گامی موثر در این زمینه برداشت.

مدیر شرکت شهرک‌های استان نیز ضمن تقدیر و تشکر از حمایت و پیگیری‌های سازنده و دلسوزانه نماینده مردم بناب در خصوص ضرورت ایجاد شهرکهای کشاورزی در سطح شهرستان با توجه به پتانسیل های موجود در شهرستان، با تاکید به اینکه سال 99 سال جهش تولید نامگذاری گردیده است، افزود: در بخش کشاورزی نیز می توان با اولویت قرار دادن ایجاد شهرک‌های کشاورزی در زمینه گلخانه و کشت در محیطهای کنترل شده و مباحث دامی به این امر مهم دست یافت.

سیدمحسن موسوی با بیان این موضوع که ایجاد شهرک‌های کشاورزی مستلزم همکاری صمیمانه تمامی ارگان‌ها و ادارات زیربط است، از نماینده محترم و کلیه مسئولین دست اندرکار در این امر خواست مسائل و مشکلات موجود در این زمینه را در جلسه مطرح کنند تا موانع و مشکلات موجود با همفکری و مساعدت کلیه عزیزان رفع شود.

در پایان با اهدای لوح تقدیر از زحمات و پیگیری‌های سازنده میرخلیل هاشمی در خصوص ایجاد شهرک‌های کشاورزی در شهرستان تجلیل به‌عمل آمد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید