Iranian Agriculture News Agency

جلسات علمی و تحقیقاتی کشاورزی، باید چالش برانگیز و پر محتوا باشد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: جلسات علمی و تحقیقاتی، باید چالش برانگیز و پر محتوا باشد تا نهایتاً به اخذ تصمیمات اصولی و اساسی در این زمینه منجر شود.

جلسات علمی و تحقیقاتی کشاورزی، باید چالش برانگیز و پر محتوا باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، فیروز باقرزاده در جلسه شورای تحقیقات که با حضور  احمد بایبوردی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: جناب آقای دکتر بایبوردی رئیس مرکز تحقیقات استان پس از عهده دار شدن ریاست مرکز، نقش بسزایی در مطرح شدن موضوعات مهم و اساسی در جلسات شورای تحقیقات برعهده داشته اند.

وی ادامه داد: محققین و متخصصین مرکزتحقیقات آذربایجان شرقی حضوری فعال و مشارکتی پویا در جلسات شورای تحقیقات داشته اند که جا دارد بابت این امر از ریاست این مرکز و کارشناسان این حوزه تقدیر و تجلیل ویژه به عمل آید.

باقرزاده با اشاره به وظایف و رسالت مرکز تحقیقات و بخش های اجرایی سازمان در بخش کشاورزی استان، افزود: اصل و اساس پروژه های تحقیقاتی بر مبنای اصول علمی پایه ریزی شده است؛ محققین مرکز تحقیقات، کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و معاونت بهبود تولیدات گیاهی بایستی مشترکاً موضوعات تحقیقاتی را بحث و بررسی و پایش نموده و نتایج حاصله را به شورای تحقیقات انتقال دهند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که جنگلهای ارسباران در ایران و جهان شناخته شده است، گفت: باید مدیران و کارشناسان بخش‌های مختلف استان و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها از جمله اداره کل منابع طبیعی استان و مدیران جهادکشاورزی در جریان گزارش‌های مربوط به این حوزه قرار گیرند تا در تصمیم گیریهای مهم در این زمینه حضور فعال داشته باشند.

باقرزاده با خاطرنشان ساختن حضور و مشارکت خوب کارشناسان و متخصصین مرکز تحقیقات، موسسه بیوتکنولوژی و موسسه دیم کشور در جلسات شورای تحقیقات، تاکید کرد: جلسات شورای تحقیقات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، برگزاری این جلسات باید منشاء خیر و برکت در استان آذربایجان شرقی باشد، باید در مسائل فنی و علمی از تعامل و هم‌افزایی مشترکی برخوردار باشیم تا از اظهار نظرهای متناقض و ناهماهنگ جلوگیری به‌عمل آید.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این مطلب که اصول و قاعده مسائل فنی و علمی ایجاب می‌کند تا تابع تصمیمات نهایی متخصصین و کارشناسان مجرب و صاحب نظر در مسائل علمی و تحقیقاتی باشیم، گفت: با تهیه و بررسی گزارش‌های تحقیقاتی و علمی و انتقال آن به بخشهای اجرایی می توانیم در راستای تولید، توسعه و کمک به بهره برداران حرکت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید