Iranian Agriculture News Agency

اجرای 5 فقره حکم قلع و قمع بنای غیرمجاز واقع دراراضی کشاورزی شهرهای کشکسرای و یامچی مرند

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از اجرای 5 فقره حکم قلع و قمع بنای غیرمجاز واقع در اراضی کشاورزی و حریم جاده بین‌المللی شهرهای کشکسرای و یامچی شهرستان مرند خبر داد.

اجرای 5 فقره حکم قلع و قمع بنای غیرمجاز واقع دراراضی کشاورزی شهرهای کشکسرای و یامچی مرند

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی صیادی ضمن بیان این مطلب افزود: برای اجرای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییرکاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی وباغی،  امور اراضی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مرند در ادامه اقدامات بازدارنده خود از ساخت وسازهای غیرمجاز علیه تعدادی از متخلفین تغییرکاربری غیرمجاز در عرصه‌های کشاورزی این شهرستان در مرجع قضایی طرح شکایت کرده بود که با پیگیری‌های لازم و همکاری مسئولان شهرستانی احکام قضایی آنها صادر و اجرا شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ ها جرم تلقی می‌شود و قانونگذار برای افراد خاطی مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته، لازم است قبل از اقدام به هرگونه تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان جهادکشاورزی گرفته شود در غیر این صورت با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی اقدام به تخریب طرح‌های احداثی بدون مجوز می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند با اشاره به اینکه پس از پیگیریهای لازم و صدور حکم قطعی، متخلفین به جزای نقدی و قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز محکوم شدند، اظهار نمود: در این زمینه 5 فقره احکام قلع و قمع و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرهای کشکسرای و یامچی با حضور نمایندگان، دادستانی، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در چارچوب دستور قضایی دادگاه مرند جهت اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی  انجام شد، اضافه کرد: با قلع و قمع این 5 مورد یک و نیم هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند اظهار کرد: گشت‌های نظارتی این مدیریت، بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی به صورت مستمر و جدی در تمام ایام سال حتی روزهای تعطیل نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی می‌شود و همشهریان عزیز می توانند در صورت مشاهده با سامانه 131 تماس گرفته و محل تغییر کاربری را گزارش کنند.

 صیادی در پایان ضمن تشکر از تلاش همکاران امور اراضی شهرستان علیرغم کمبود امکانات از تعامل ایجاد شده در بین ادارات شهرستان توسط معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند در جهت هم افزایی توان آنها در برخورد با تخلفات زمین تشکر نموده و این کار را نمونه ای از این تعامل بین ادارات بوده و از حضور مقام عالی قضایی شهر یامچی در همراهی اکیپ ها تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید