Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره های آموزشی بیماری بروسلوز و بهداشت شیر ویژه بانوان در روستای نوجه ده علیا شهرستان کلیبر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلیبر از برگزاری دوره های آموزشی بیماری بروسلوز و بهداشت شیر ویژه بانوان در روستای نوجه ده علیا بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

برگزاری دوره های آموزشی بیماری بروسلوز و بهداشت شیر ویژه بانوان در روستای نوجه ده علیا شهرستان کلیبر

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی نجفی در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه شیر در سبد مصرف خانوار از اهمیت ویژه­ای برخوردار است، بنابراین این ماده غذایی ارزشمند باید سالم و به دور از هرگونه آلودگی باشد که به همین منظور دامداران عزیز  باید از نکات بهداشتی جهت بهبود کیفیت و نگهداری شیر مطلع باشند.

وی افزود: یکی ازمهم‌ترین بیماری‌هایی که می تواند سلامت اشخاص را به خطر بیندازد بیماری بروسلوز (تب مالت) بوده که از طریق مصرف شیر آلوده به انسان منتقل می شود و درمان آن نیز طولانی و پرهزینه می باشد از این رو آشنایی افراد با این بیماری، نحوه پیشگیری، کنترل و مبارزه با آن نقش بسزایی در راستای جلوگیری از شیوع آن و انتقال آن به انسانها دارد.

نجفی به اهمیت بحث آموزش در جهت پیشگیری از بیماریهای مشترک اشاره کرد و یادآور شد: آموزش بانوان روستایی نقش بسزایی در کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارند که در همین راستا با هماهنگی اداره آموزش و ترویج این مدیریت و با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان و دهیاری روستای نوجه ده علیا، تعداد 25 نفر از بانوان این روستا با راههای انتقال، پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز و بهداشت شیر آشنا شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید