Iranian Agriculture News Agency

پلاک‌کوبی دام باید در اولویت کاری معاونت بهبود تولیدات دامی قرار گیرد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: پلاک کوبی دام بایستی در اولویت کاری معاونت بهبود تولیدات دامی قرار گیرد.

پلاک‌کوبی دام باید در اولویت کاری معاونت بهبود تولیدات دامی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه معارفه جاوید بهروزین به‌عنوان سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: آمار و ارقام صحیح می تواند مبنای برنامه‌ریزی دقیق و مدون باشد.

وی، ادامه داد: درگذشت شخصیتی همچون  شریفیان که در اخلاق، انسانیت، شرافت، وفاداری به دوستان و سازمان بوده و مدیری کار بلد و متخصص و زبانزد خاص و عام است، ضایعه ای بزرگ و جانسوز برای خانواده بزرگ سازمان جهادکشاورزی و جامعه کشاورزی استان آذربایجان شرقی است.  

فتحی با تقدیر از زحمات تمامی همکاران معاونت بهبود تولیدات دامی استان مخصوصاً بادامی و بهروزین که در نبود مرحوم شریفیان تا چهلم این بزرگوار، امورات معاونت تولیدات دامی را به نحو احسن و شایسته اداره و مدیریت کردند، اظهار کرد: انشاا... با انتصاب مهندس بهروزین به عنوان سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان، بسیاری از خلاء ها و مشکلات معاونت متبوع در حوزه تامین نهاده های دامی، تامین پروتئین و لبنیات استان حل و فصل خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: در حال حاضر در بخش لبنیات و گوشت قرمز با مشکل کاهش تقاضا و کاهش مصرف آن در سطح استان مواجه هستیم در پرورش طیور و گوشت مرغ نیز با توجه به اینکه نهاده های مورد نیاز برای صنعت مرغداری از خارج تهیه می شود، بخش کشاورزی با مشکلات عدیده ای روبرو است.

وی تاکید کرد: برای حل این مسائل و معضلات، باید هر ماه آمار دقیق در خصوص میزان نیاز صنعت مرغداری استان به نهاده‌های دامی واکسن و داروهای لازم برآورد و موارد ذکر شده تا حد امکان با استفاده از ظرفیت داخلی و تشکلهای مربوطه تهیه و مابقی نیز از طریق سایر روشهای تعیین شده تامین شود.

فتحی به مولفه‌های تاثیرگذار در امر قیمت تمام شده محصول تولیدی اشاره و عنوان کرد: با افزایش بهره وری عوامل تولید ، قیمت تمام شده محصول نهایی کاهش می‌یابد که در این راستا بایستی نهاده‌ها و داروهای مورد نیاز صنعت دامپروری دارای کیفیت بالا و در حد استاندارد تعیین شده باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: متخصصین این بخش بایستی تحلیل درستی از این حوزه داشته باشند تا بتوانند هم حقوق مصرف کنندگان و هم حقوق تولید کنندگان این صنعت را تامین کنند.

فتحی در بخش پایانی سخنان خود، گفت: توانایی و پتانسیل لازم جهت حل مشکلات و چالش های موجود در حوزه دام و طیور استان و ارائه راهکارهای برون رفت از این چالش ها در تمامی همکاران مجموعه بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و تشکل‌های مربوطه وجود دارد، اگر بتوانیم خواست‌های خود را بطور صحیح و درست طرح و بیان کنیم در اسرع وقت به نتایج خوبی دست خواهیم یافت و برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظمی تدوین خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید