Iranian Agriculture News Agency

مهم‌ترین برنامه در بخش کشاورزی حرکت از کشاورزی سنتی به کشاورزی نوین است

فرماندار شهرستان هشترود گفت: یکی از بهترین نعمت های خداوند گندم است و باید شکرگزار خداوند باشیم که این نعمت بزرگ را برای ما فزونی کرده است.

مهم‌ترین برنامه در بخش کشاورزی حرکت از کشاورزی سنتی به کشاورزی نوین است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، امین امینیان در آئین شکرگزاری برداشت گندم در شهرستان هشترود از همه کشاورزان، کارشناسان و همه دست اندرکاران بخش کشاورزی که در تمامی مراحل این فرآیند زحمت کشیده اند تا این محصول تولید شود تشکر کرد و افزود: در چنین شرایط سختی مثل تحریم و بیماری کرونا نیاز به تولید بیشتر در کالاهای استراتژیک و مواد غذایی مثل گندم واقعاً لازم هست که به شکر خدا به این مهم دست پیدا کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان هشترود از مهندس احمدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان و کارشناسان بخش کشاورزی نیز تقدیر و تشکر نمود و گفت: در چند سال اخیر میزان تولید در بخش کشاورزی، استفاده از کشاورزی نوین و مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان بهبود یافته و کیفیت محصولات نیز بهتر شده است.

امینیان ادامه داد: مهمترین برنامه در بخش کشاورزی حرکت از کشاورزی سنتی به کشاورزی نوین است و باید مزارع کشاورزی چند عملکردی شوند زیرا راندمان در حالت تک عملکردی پایین بوده و نیازهای جامعه را تامین نمی کند.

وی افزود: می‌توان از ظرفیت های موجود در بخش دامی استفاده و با ایجاد مجتمع های دامی و کشاورزی ایجاد ارزش افزوده است.

فرماندار شهرستان هشترود گفت: در بخش شیلات نیز گام هایی برداشته شده که هنوز در مراحل اولیه هستیم، هدف ما و سازمان جهادکشاورزی استان ایجاد چرخه تولید در بخش کشاورزی و دامی می باشد تا باعث افزایش درآمد کشاورزان و تولید ارزش افزوده در بخش کشاورزی شود.

امینیان با انتقاد و گلایه از سازمان غله استان، اظهار کرد: علیرغم تلاش هایی که انجام شده تا سرمایه گذاران بخش کشاورزی در شهرستان هشترود به فعالیت خود ادامه دهند، متاسفانه به امورات آنها در سازمان غله رسیدگی نمی شود و حمایتی از آنها انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید