Iranian Agriculture News Agency

خرید 75هزارتن گندم از گندمکاران آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت 76 مرکز خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و گفت: سازوکارهای لازم برای خرید گندم از کشاورزان بویژه در نقاط دوردست استان فراهم شده است.

خرید 75هزارتن گندم از گندمکاران آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری درجلسه کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم که با حضور  علی رخ‌افروز معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مسئول انجام شده تا جمع‌آوری و تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی در نقاط مختلف استان تسهیل شده و کشاورزانی که تولید کمتری دارند هم بتوانند گندم تولیدی خود را تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 76 مرکز شامل سیلوهای دولتی وخصوصی، کارخانه‌های آردسازی و شرکتهای تعاونی روستایی در امر خرید گندم در سطح استان فعال هستند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: تا امروز یکم مرداد 75 هزارتن گندم به صورت تضمینی از گندم‌کاران استان خریداری شده که حدود 650 میلیارد ریال از وجوه مربوطه به حساب کشاورزان واریز شده و پیگیری می‌شود که مابقی وجوه گندم در حداقل زمان ممکن پرداخت شود.

اسفندیار ابوالحسن‌زاده با بیان اینکه وجوه گندمکارانی که تا مورخه 21 تیر گندم تحویل داده اند پرداخت شده است افزود: همچنین 10 مرکز خرید دانه های روغنی در استان فعال می باشد که تاکنون 2600 تن محصول کلزا از کلزاکاران آذربایجان شرقی  بصورت تضمینی خریداری کرده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید