Iranian Agriculture News Agency

توسعه بخش کشاورزی نیازمند نگرش علمی و فنی است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه بخش کشاورزی و بهره مندی حداکثری از امکانات موجود نیازمند نگرش های علمی و فنی است.

توسعه بخش کشاورزی نیازمند نگرش علمی و فنی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، غلامرضا نوری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه حاکمیت علم و فناوری در حوزه کشاورزی می‌تواند در زمینه تولید بسیاری از محصولات وارداتی کشور را به خودکفایی رسانده و  ضریب وابستگی به واردات را کاهش دهد، افزود: باید کشاورزی کشور را با شرایط اقلیمی و کم ‌آبی مناطق مختلف سازگار کنیم.

وی اظهار کرد: پیشرفت‌های کشور در زمینه اصلاح بذر و کشت‌های نوین می‌تواند در زمینه خودکفایی و تولید نهاده‌های دامی کمک کننده باشد که متاسفانه تاکنون در این حوزه ها آنگونه که باید عمل نکرده ایم.

نوری اظهار کرد: بر این اساس می‌توانیم در داخل کشور برخی از نهاده‌های دامی را تولید و کشت کنیم و کاهش ضریب وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با توجه به پیشرفت‌های علمی که داشته‌ایم دور از دسترس نیست.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر در حال حاضر برخی محدودیت‌ها اجازه خودکفایی در زمینه تولید نهاده‌های را دامی نمی‌دهد، به راحتی می‌توانیم از مزیت‌های نسبی کشور استفاده کرده و با منابع حاصل از صادرات برخی محصولات کشاورزی نهاده‌های دامی مورد نیاز را وارد کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید