Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت گندم در شهرستان مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از آغاز برداشت گندم در شهرستان مراغه خبر داد.

آغاز برداشت گندم در شهرستان مراغه

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این خبر افزود: سطح زیر کشت گندم در شهرستان مراغه در سال زراعی ٩٩-٩٨ حدود ٤٨٠٠٠ هکتار بوده است که از این سطح حدود ٤٧٥٠٠ هکتار بصورت کشت دیم و حدود ٥٠٠ هکتار این مزارع بصورت نیمه آبی کشت شده بود.

وی گفت: پیش بینی می شود با توجه به شرایط نامساعد جوی و پراکنش نامناسب بارندگیها حدود ٥٠٠٠٠ تن محصول از این مزارع برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه ادامه داد: به منظور تسهیل در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان حدود ٥ مرکز خرید در نقاط مختلف شهرستان (تعاونی خداجو مستقر در شهر خداجو ، مرکز خرید سهند مستقر در دهستان آغجه کهل، مرکز خرید سپید واقع در ورودی شرقی شهر و مرکز خرید آرد سنبل واقع در شهر مراغه و مرکز خرید آرد اطهر واقع در خروجی غربی این شهرستان) با حضور عاملین تشخیص و ذیحسابان آماده خرید این محصول هستند.

وی گفت: همچنین به منظور کنترل ریزش و ضایعات در حین برداشت و کاهش افت محصول، ضمن معاینه فنی کمباینها ، ٥ اکیپ کارشناسی از کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به امر برداشت نظارت داشته و در مجموع و تا حد امکان شرایط خوبی برای برداشت محصول گندم فراهم شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید