Iranian Agriculture News Agency

یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار در پایداری سیاسی و فرهنگی کشور، بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی است

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی، گفت: یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار در پایداری سیاسی و فرهنگی کشور، بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی است.

یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار در پایداری سیاسی و فرهنگی کشور، بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سرهنگ الیاس گلم‌حمدزاده در جلسه قرارگاه امنیت غذایی که با حضور  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای انقلاب، شهدای 8 سال دفاع مقدس، امام شهدا و شهدای مدافع حرم و بیان این مطلب افزود: امنیت غذایی به عنوان یکی از ارکان اصلی و تاثیرگذار در رفع تهدیدات وتامین امنیت روانی جامعه که با ایجاد امنیت غذایی درکشور حاصل می شود، نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: رسیدن به امنیت غذایی هدف اصلی تمامی کشورها است، همه دولتها دنبال این امر هستند که به امنیت غذایی مورد نیاز خود دست یابند چراکه امنیت غذایی مکمل امنیت ملی کشورها بوده و به یکدیگر گره خورده اند.

سرهنگ گل‌محمدزاده با خاطرنشان ساختن این موضوع که در جهان امروز بحث غذا و تامین امنیت غذایی به عنوان اسلحه استراتژیک؛ حرف اول را در مقابل کشورهای استعمارگر و بیگانگان می زند، افزود: هر کشوری امنیت غذایی داشته باشد در واقع توانسته است سپر دفاعی مرزهای خود را آماده، تجهیز و نفوذناپذیر کند.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم امنیت غذایی میهن اسلامی را تامین کنیم با بزرگترین و خطرناک ترین تهدید پیش رو مواجه شده و در بسیاری از عرصه ها منجمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... استقلال خود را از دست خواهیم داد.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورای استان با یادآوری این نکته که در حال حاضر در بحث تامین امنیت غذایی با مشکلات و چالش هایی از جمله کاهش نزولات جوی، کاهش منابع آبی سفره های آب زیرزمینی، تحریم های ظالمانه و عدم فروش نفت و کاهش درآمد نفتی روبرو هستیم، اظهار کرد: فرمایشات و منویات امامین انقلاب در خصوص جایگاه و اهمیت بخش کشاورزی در عرصه استقلال و تامین تمامیت ارضی کشور برای ما راه گشاست حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند: امر کشاورزی در کشور ما از اهم امور است و هدایت و اجرای آن به وجه صحیح اساس اقتصاد کشور است.

سرهنگ گلمحدزاده اضافه کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که با نامگذاری سالها تحت عناوین مختلف، چراغ راه مسیر را برای دولتمردان و آحاد مردم نشان می دهند فرمانده معزز کل قوا در بحث خودکفایی و مسائل اقتصادی حساسیت ویژه ای دارند و خواستار افزایش خودکفایی در محصولات اساسی و استراتژیک کشاورزی هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در سالهای اخیر سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با ریاست شایسته دکتر فتحی، تعامل و همکاری خوب و مطلوبی با سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه عاشورا داشته و طرح های مختلفی از جمله طرح همگام با کشاورزی را با موفقیت اجرا کرده اند. 

سرهنگ گل‌محمدزاده در بخش پایانی سخنان خود، تصریح کرد: امروز دنبال این مهم هستیم تا با استفاده از ظرفیتهای بسیج مهندسین کشاورزی و همکاری و تعامل با سایر دستگاههای اجرایی، نقاط ضعف کشور در زمینه های اقتصادی و کشاورزی را شناسایی و آسیب شناسی نمائیم در بحث جهش تولید در محصولات کشاورزی نیز افزایش تولید محصولات استراتژیک از جمله گندم، جو، کلزا و گوشت قرمز در اولویت کاری قرار دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید