Iranian Agriculture News Agency

نصب 2 سامانه ضدتگرگ در اراضی کشاورزی شهرستان هشترود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود از نصب ۲ سامانه ضدتگرگ با قابلیت پوشش ۲۰۰ هکتار در اراضی کشاورزی بخش نظرکهریزی هشترود خبرداد.

نصب 2 سامانه ضدتگرگ در اراضی کشاورزی شهرستان هشترود

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مجید احمدی با اعلام این مطلب گفت: این  سامانه ها در روستاهای نخودآباد و توپ آغاج از توابع بخش نظرکهریزی هشترود نصب شده و برای هرکدام ۹۰ میلیون تومان هزینه شده که ۵۰ میلیون تومان آن از محل جبران خسارات سیل،  ۲۵  میلیون تومان کمک بلاعوض و مابقی آورده شخصی تامین شده است.

وی گفت: این دستگاه ها به صورت کنترل از راه دور و با استفاده از تلفن همراه و ارسال پیام کوتاه فعال می شوند که با نصب آنها از میزان خسارت سالیانه تگرگ در منطقه تحت پوشش به میزان قابل توجهی کاسته می شود.

 احمدی افزود: دستگاه ضد تگرگ ابرها را در شعاعی حدود ۵۰۰ متر تحت تأثیر قرار داده و هرکدام از این دستگاه ها قادر است حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی را تحت پوشش قرار دهد.

وی گفت: دستگاه ضد تگرگ یک مولد امواج شوک است که تشکیل دانه های تگرگ در جو را مختل و ساختار بارش را حین شکل گیری آنها به نحو سودمند اصلاح می کند و هیچ نقشی در قطع بارش‌ها و یا شروع مجدد آنها ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود در پایان افزود: دو دستگاه نیز در روزهای آتی نصب خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید