Iranian Agriculture News Agency

برگزاری بازدید ترویجی از مزارع نمایشی کلزا در شهرستان بناب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از برگزاری بازدید ترویجی از مزارع نمایشی کلزا در این شهرستان خبر داد.

برگزاری بازدید ترویجی از مزارع نمایشی کلزا در شهرستان بناب

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، روح الله خیری ضمن بیان این مطلب افزود: خودکفایی در زمینه روغنهای خوراکی، ترویج و توسعه زراعت کلزا یکی از برنامه های توسعه کشاورزی استان است. در این راستا مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بناب اقدام به برگزاری بازدید ترویجی کلزا برای بهره برداران منطقه کرد.

وی با بیان اینکه کلزا یکی از مهمترین گیاهان روغنی است که دانه های کوچک آن حاوی بیش از 40 درصد روغن هستند و کنجاله آن نیز در همین حدود پروتئین دارد ادامه داد:  طی دهه های اخیر کشت کلزا در جهان گسترش یافته و تولید آن در بین گیاهان عمده تولید کننده روغن در جهان دارای رتبه سوم می باشد در ایران نیز زراعت کلزا بعنوان زراعتی امید بخش برای افزایش تولید روغن خوراکی مورد توجه قرار گرفته است.

 خیری اضافه کرد: در این بازدید که از مزرعه نمایشی کلزا با هدف مقایسه عملکرد کلزا در دو روش کشت مکانیزه با دستگاه کفکار و کشت سنتی صورت گرفت، از نزدیک به بهره برداران نحوه صحیح کاشت تا برداشت کلزا، مقایسه دو نوع کشت، همچنین مزایا و معایب هر کدام از روشهای کاشت بطور کامل توضیح داده شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب تصریح نمود: از آنجایی که بازدیدهای ترویجی فرصتی ایجاد می کند که به وسیله آن می توان عملیات پیشرفت و ارزش و نتایج عملی را مشاهده کرد و اطلاعات دست اول و شواهد ارزنده ای از مطالب مورد بحث را کسب کرد.

وی افزود: امید است بتوان با برنامه ریزی های ترویجی، ترغیب و تشویق بهره برداران به توسعه سطح زیرکشت کلزا، حمایت فنی از کلزاکاران و زراعت اصولی این محصول، در راستای افزایش عملکرد و موفقیت حداکثری در نهادینه کردن و پایداری زراعت و تولید آن گامهایی موثری برداشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید