Iranian Agriculture News Agency

بازدید از فعالیت گروههای صندوق خرد زنان توتاخانه شهرستان بناب با حضور کارشناس صندوق کارآفرین امید

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب گفت: با حضور کارشناس صندوق کارآفرین امید از فعالیت گروههای صندوق خرد زنان توتاخانه شهرستان بازدید به عمل آمد.

بازدید از فعالیت گروههای صندوق خرد زنان توتاخانه شهرستان بناب با حضور کارشناس صندوق کارآفرین امید

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، روح الله خیری ضمن بیان این مطلب افزود: صندوق خرد زنان روستایی به منظور هدایت پس اندازهای غیرمولد زنان روستایی به سرمایه های گروهی مولد و کارآمد، ترویج فرهنگ پس انداز، افزایش دستیابی زنان و دختران کم درآمد به تسهیلات و منابع مالی، فراهم کردن زمینه توسعه مشاغل و کسب وکارهای کوچک وپایدار محلی و تقویت مشارکت زنان روستایی درفعالیتهای اجتماعی و اقتصادی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: صندوق خرد زنان توتاخانه یکی از صندوق های شهرستان بناب می باشد که در سال 1398 با عضویت 32 نفر از بانوان ایجاد گردید اعضای این صندوق فعالیتهای گروهی خود را در زمینه های دامداری، تولید عرقیات گیاهی، قالی بافی، صنایع دستی و ..... در گروهای 6 نفره آغاز کرده است.

 خیری اضافه کرد: در راستای حمایت دستگاههای دولتی نیز مبلغ 400 میلیون ریال وام کم بهره از طرف صندوق کار آفرین امید شهرستان در اختیار اعضای صندوق قرار گرفت که بر حسب نیاز و درخواست هر یک از گروهها مبلغی بعنوان وام در اختیار آنان قرار گرفته است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان بناب، تصریح کرد: در بازدیدی که توسط اداره ترویج مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بناب صورت پذیرفت، کارشناس امور زنان شهرستان به همراه کارشناس مسئول طرح و برنامه مدیریت جهادکشاورزی و همچنین کارشناس صندوق کارآفرین امید از نزدیک از فعالیت گروه های صندوق بازدید کردند و مسایل و مشکلات اعضای صندوق را جویا شدند که همگی به دلیل محروم بودن روستا خواستار حمایت جدی دستگاههای دولتی از آنان بعنوان اهرمی بسیار موثر در تولید و معیشت خانواده های روستایی شدند.

وی افزود: امید است بتوان با توجهات جدی مسئولین امر در زمینه ارائه تسهیلات کم بهره و حمایتهای مالی و معنوی به بانوان زحمتکش روستایی، گامی موثر در راستای توانمندسازی آنان در جهت بهبود سطح زندگی، کمک به معیشت خانوارها و استقلال مالی آنان برداشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید