Iranian Agriculture News Agency

آموزش و ترویج تغذیه سالم در جامعه زنان روستایی و عشایری با ایجاد باغچه های خانگی در شهرستان بناب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از آموزش و ترویج تغذیه سالم در جامعه زنان روستائی و عشایری با ایجاد باغچه های خانگی در این شهرستان خبر داد.

آموزش و ترویج تغذیه سالم در جامعه زنان روستایی و عشایری با ایجاد باغچه های خانگی در شهرستان بناب

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، روح الله خیری ضمن بیان این مطلب افزود: در راستای تحقق اهداف هفت گانه توسعه پایدار" پایان دادن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی و تغذیه بهتر و ترویج کشاورزی پایدار" با محوریت آموزش و فرهنگ سازی در راستای بهبود الگوی غذایی خانوارهای روستایی و عشایری با محوریت زنان و ترویج ایجاد باغچه های خانگی با تاکید بر تولید محصول سالم، حفاظت از منابع پایه و تسهیل دسترسی به ریزمغذی های ضروری در یک تغذیه سالم، اداره ترویج مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بناب با همکاری شبکه بهداشت و درمان با هدف آموزش زنان روستایی در راستای بهبود الگوی تغذیه خانوارهای روستایی و همچنین تولید محصول سالم از طریق ایجاد باغچه های خانگی، در روستای قشلاق خانه برق کارگاه های بهبود تغذیه سالم و نحوه تولید محصول سالم در باغچه های خانگی را ( بیش از 6 مورد کارگاه آموزشی) توسط کارشناس شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان زراعت و حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان با حضور زنان روستایی برگزار کرد.

وی، ادامه داد: از زنان روستایی درخواست شد به جهت شیوع بیماریهای غیرواگیر به دلیل مصرف زیاد قند، نمک و چربی، مصرف بی رویه فست فودها، مصرف کم سبزی و میوه و دریافت ناکافی فیبر غذایی و ... به موضوع تغذیه سالم و تولید محصولات سالم در باغچه های منازل خود توجه ویژه ای داشته باشند.

گفتنی است در پایان به اتفاق زنان روستایی از باغچه خانگی گوجه فرنگی و خیار ایجاد شده توسط تسهیلگر روستا که بدون استفاده از هرگونه کودهای شیمایی کشت گردیده بود، بازدید بعمل آمد.

لازم به ذکر است در طول دوره رشد به منظور مبارزه برعلیه آفات، بیماری ها علفهای هرز مزرعه از هیچ گونه سموم شیمایی استفاده نشده و صرفا مبارزه با علفهای هرز بصورت دستی انجام شده است.

امید است با پرداختن هر چه بیشتر به موضوع تغذیه سالم زنان روستایی بتوان به جامعه سالم تر و شادتر دست یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید