Iranian Agriculture News Agency

برداشت بیش از 5000 تن پنبه از مزارع شهرستان خداآفرین

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از برگزاری روز مزرعه پنبه در این شهرستان با هدف آشنایی کشاورزان با روشهای نوین تغذیه پنبه خبر داد.

برداشت بیش از 5000 تن پنبه از مزارع شهرستان خداآفرین

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رشید نظمی در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: پنبه از جمله محصولات راهبردی و طلای سفید در دنیا به شمار می رود و کشت این محصول با ارزش در شهرستان خداآفرین از سابقه طولانی برخوردار می باشد و این مسئله سبب شده است تا کشاورزان و پنبه کاران شهرستان تجربیات ارزنده ای در کشت این محصول داشته باشند.

وی تاکید کرد: در راستای توسعه و ترویج کشت این محصول و افزایش عملکرد در واحد سطح، لازم و ضروری است تا با برگزاری کارگاههای آموزشی بتوانیم مطالب علمی، فنی و تحقیقاتی، نظریه های کارشناسی و همچنین تجربیات کشاورزان پیشرو و نمونه را با هم تلفیق نموده و مسائل کاربردی را جهت بالابردن سطح آگاهی، دانش و مهارت فنی بهره برداران را به سایر کشاورزان انتقال دهیم .

 نظمی گفت: هدف از برگزاری روز مزرعه پنبه، فراهم ساختن زمینه حضور کشاورزان پیشرو، محققان ،کشاورزان و کارشناسان اجرایی در کنار هم برای ارتقا دانش کشاورزان و افزایش عملکرد در واحد سطح و کاهش ضایعات این محصول گرانبها دانست.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین اظهار کرد: میزان سطح زیرکشت پنبه در شهرستان خداآفرین در سالجاری 1000 هکتار بوده و رقم های کشت شده ارقام مای، ورامین، خورشید و ساجد است.

وی پیش بینی کرد: امسال بالغ بر 5000 تن پنبه از مزارع پنبه کاران با هماهنگی مدیریت جهادکشاورزی و توسط کارخانجات موجود در شهرستان برداشت و خریداری خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید