Iranian Agriculture News Agency

شناسایی 450 گونه گیاه دارویی در آذربایجان شرقی

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در استان آذربایجان شرقی، 450 گونه گیاه دارویی شناسایی شده است.

شناسایی  450 گونه گیاه دارویی در  آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدباقر بی پروا در حاشیه بازدید از یک باغ گیاهان دارویی در شهرستان مراغه در ارتباط با میزان تولید و درآمدزایی گیاهان دارویی در استان آذربایجان شرقی افزود: از این تعداد گیاه دارویی شناسایی شده 30 گونه زراعی سازی شده و  توانسته ایم این محصولات را تجاری سازی کنیم.  

وی با بیان اینکه 3200 هکتار از اراضی استان آذربایجان شرقی به گیاهان دارویی ، گل محمدی و زعفران اختصاص داده شده است گفت: سالانه 19000 تن محصول گیاهان دارویی از این اراضی برداشت شده و بعد از فرآوری روانه بازار می شود.

 بی پروا افزود: به این ترتیب سالانه حدود 329 میلیارد تومان عاید کشاورزان و بخش کشاورزی می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: هدف بومی سازی است و قرار نیست همه محصولات تولید شوند، بنابراین  ما محصولات را به صورت تخصصی بررسی کرده و تولید خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کارخانجات و بخش های بسته بندی جهت صادرات این محصولات در نظر گرفته شده است و اقداماتی در حال انجام است.

 بی پروا در ارتباط با چالش ها و مشکلات این مهم از تولید تا فروش محصول، گفت: فرآوری، بسته بندی و بازاریابی چالش های این پروسه هستند، برای این کار 21 کارخانه در استان به صورت تخصصی مشغول به کارند.

وی در پایان سخنان خود افزود: در بخش فروش محصولات از روش کشت قراردادی استفاده خواهد شد تا کشاورز از اقتصادی بودن این فرآیند رضایت و اطمینان کامل داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید