Iranian Agriculture News Agency

هدف ما از آموزش نیروهای وظیفه، کارآفرینی است

معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: هدف ما از آموزش نیروهای وظیفه، کارآفرینی است.

هدف ما از آموزش نیروهای وظیفه، کارآفرینی است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، بهمن پاسبان اسلام در جلسه هماهنگی برگزاری دوره های آموزشی نیروهای مسلح که با حضور خانه کشاورز استان، کارشناسان اداره هماهنگی و ترویج سازمان جهادکشاورزی استان و مسئولین آموزش نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی و رئیس اداره بهره برداران مرکز در ساختمان معاونت آموزش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی برگزار شد با بیان اینکه ما از همکاری با نیروهای مسلح لذت می بریم، ابراز نمود: آموزش نیروهای مسلح جزء کارهای ارزشمند و به یاد ماندنی است و از اینکه ما ببینیم سرباز وظیفه ای بعد از پایان خدمت بتواند علاوه بر اینکه شغلی برای خود دست و پا کند برای چندین نفر هم اشتغال ایجاد بکند ما اثر بخشی کار خود را می بینیم و هدف ما از آموزش نیروهای وظیفه کارآفرینی است.

وی ابراز امیدواری کرد که تعامل بیش از پیش شود تا عملکرد بالا رفته و اثربخشی در جامعه کشاورزی و اشتغال جوانان روستایی و کشاورز زادگان نمایان شود.

دبیر خانه کشاورز استان نیز با اشاره به اینکه آموزش و نظم در بخش کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: باید با آموزش و ایجاد نظم دست واسطه های بخش کشاورزی را کوتاه کنیم تا در حق کشاورز اجحاف صورت نگیرد.

 مصطفی قنبری ضمن بیان تاریخچه ای از آموزشهای کشاورزی از سالهای خیلی قبل بیان کرد: با استفاده از آموزش یافته های نوین تحقیقاتی را نسبت به شرایط زمانی و مکانی انتقال دهید و به صورت ساختاری و عمیق وارد شوید تا ان شاالله هرچه زودتر آموزشها به نتیجه منجر شود.

حسن نصیری فرد رئیس اداره آموزشهای بهره برداران مرکز نیز گزارشی از عملکرد سال 1398 را ارائه و یادآورشد: امسال هم روند آموزشها مانند سالهای گذشته است و فقط یک دستورالعمل اضافه شده است و آن اینکه افراد وظیفه که دارای مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته های کشاورزی باشند می توانند با گذراندن یک دوره آموزش تربیت مدرس در مرکز، دوره های آموزش نیروهای مسلح را تدریس کنند.

گفتنی است در ادامه مشکلات و چالشهای آموزش نیروهای مسلح بین اعضای حاضر در جلسه بحث و تبادل نظر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید