Iranian Agriculture News Agency

امروز مهم‌ترین وظیفه و رسالت جهادکشاورزی تامین امنیت غذایی کشور است

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: امروز مهم ترین وظیفه و رسالت جهادکشاورزی تامین امنیت غذایی کشور است.

امروز مهم‌ترین وظیفه و رسالت جهادکشاورزی تامین امنیت غذایی کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، فیروز باقرزاده با حضور در برنامه سحرلر شبکه سهند ضمن بیان این مطلب افزود: خوشبختانه صدا و سیما در این مدت همواره تلاش کرده است تا ارتباط خوبی بین سازمان و مردم ایجاد کند.  

وی با یادآوری چگونگی تشکیل سازمان جهادسازندگی با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: نیروهای جهادسازندگی همان سنگرسازان بدون سنگر بودند که در طول 8 سال دفاع مقدس از مرز و بوم کشور دفاع کردند.

 باقر زاده در ادامه در ارتباط با وضعیت استان در بخش کشاورزی اظهار نمود: از لحاظ جغرافیایی در جایگاهی هستیم که می توانیم با ارتباط با کشورهای همسایه از فرصت ها برای ارتقای توانمندی های موجود بخش کشاورزی استفاده کنیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: استان آذربایجان شرقی بابت تولید محصولات کشاورزی و دامی در کشور همواره جایگاه بالایی دارد، چالش هایی نیز در این مسیر وجود داشته که سازمان در تلاش است که این چالش ها به تهدید تبدیل نشوند و این روند هر سال بهتر می شود.

وی در ادامه گفت:  کمتر از 10 درصد از مساحت کل کشور در تولید محصولات کشاورزی به عبارت دیگر در تامین امنیت غذایی نقش دارد که متاسفانه روز به روز با تغییر کاربری های غیر مجاز این مساحت در حال کاهش است.

وی افزود: سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با همکاری ادارات و سازمان های دیگر در تلاش است تا جلوی تغییر کاربری های غیر مجاز را بگیرد.

 باقرزاده در ادامه با توجه به نام گذاری سال 1399 به سال جهش تولید گفت: برنامه هایی در سازمان تدارک دیده شده و در حال اجرا می باشد تا در بخش تولید نگرانی وجود نداشته باشد و حتی می توانیم به استانها و کشور های دیگر نیز صادرات داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان در پایان از کشاورزان که وظیفه تولید را بر عهده دارند و همکارانی که در کنار کشاورزان برای کشورشان خدمت می کنند تشکر کرد و یاد کسانی که در این راه جان خود را فدا کرده اند را گرامی داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید