Iranian Agriculture News Agency

تامین امنیت غذایی و افزایش عملکرد در واحد سطح، هدف اصلی سازمان جهادکشاورزی استان در سال جهش تولید است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: تامین امنیت غذایی و افزایش عملکرد در واحد سطح، هدف اصلی سازمان جهادکشاورزی استان در سال جهش تولید است.

تامین امنیت غذایی و افزایش عملکرد در واحد سطح، هدف اصلی سازمان جهادکشاورزی استان در سال جهش تولید است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در برنامه رادیویی چرتکه صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی ، ضمن بیان این مطلب افزود: در سالی که به نام جهش تولید مزین شده است، هدف اصلی سازمان جهادکشاورزی استان تامین امنیت  غذایی تولید است.

وی داد: در این راستا برای کلیه ادارات و سازمان های مرتبط و همکار وظایفی تعیین شده که در صورت توفیق در اجرای درست وظایف و با توجه به اعتمادی که به کشاورزان وجود دارد، رسیدن به این هدف دور از انتظار نیست.

 فتحی در خصوص بیماری کرونا و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در بخش کشاورزی، گفت: کرونا معضلاتی را در بخش کشاورزی به ویژه در میزان مصرف محصولات تولیدی از جمله شیر، گوشت، مرغ و ماهی به وجود آورده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: کاهش مصرف این محصولات به تولیدکنندگان فشار زیادی وارد کرده است، سازمان جهادکشاورزی استان برای حمایت از تولید کنندگان بسته های پشتیبانی آماده کرده که عمده این بسته های حمایتی، پرداخت وام به تولیدکنندگان است.

وی در ارتباط با قیمت گذاری محصولات کشاورزی نیز گفت: به غیر از گندم که از طریق شرکت غله خریداری می شود بقیه محصولات کشاورزی، دامداری و شیلات به صورت عرضه و تقاضا قیمت گذاری می شود و سازمان نقشی در قیمت گذاری این اقلام ندارد اما همواره تلاش بر این بوده که از کشاورز حمایت شود.

 فتحی افزود: یکی از این روش ها کشاورزی قراردادی می باشد که به صورت زنجیره تولید پیاده سازی می شود در این روش علاوه بر ارزش محصول، ارزش فرآوری محصول که توسط شرکت ها و واحد های تولیدی به دست  می آید، به کشاورز تعلق می گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه صحبت هایش به هفته جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: در طول هفته جاری حدود 82 پروژه کشاورزی در بخش های مختلف و در سطح استان افتتاح خواهد شد.

 فتحی در بخش پایانی سخنان خود تصریح نمود: برای اجرای این پروژه ها هزینه ای بالغ بر1540 میلیارد ریال اعتبار صرف شده که با بهره برداری از طرح های مذکور برای 1839 نفر به صورت مستقیم و حدود 2200 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد، همچنین با افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها اشتغال 4000 نفر تثبیت می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید