Iranian Agriculture News Agency

آزادسازی 30 هکتار از اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی در سال 98 از دست متصرفان

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: حفظ و حراست از اراضی کشاورزی، اجرای امور باقیمانده اصلاحات ارضی، واگذاری اراضی برای طرحهای کشاورزی و غیرکشاورزی از اهم وظایف مدیریت امور اراضی استان است.

آزادسازی 30 هکتار از اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی در سال 98 از دست متصرفان

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، داداش نصیری در گفتگو با خبرنگاران  ضمن بیان این مطلب افزود: حفظ و حراست از اراضی کشاورزی، اجرای امور باقیمانده از اصلاحات ارضی، واگذاری اراضی برای طرح های کشاورزی و غیرکشاورزی و کشت موقت و رفع تداخلات از اهم وظایف مدیریت امور اراضی استان است.

وی در خصوص اقدامات قانونی برای احداث خانه باغ در باغات استان، اظهار کرد: برابر تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی، وظیفه تشخیص ضرورت تغییرکاربری برعهده کمیسیون تبصره یک ماده یک گذاشته شده است، پرونده های مربوطه در مدیریت جهادکشاورزی شهرستانها تشکیل و سپس به کمیسیون تبصره یک ماده یک در استان ارجاع می شود.

 نصیری، ادامه داد: پرونده های مذکور پس از بحث و بررسی های لازم و طی مراحل قانونی در صورت عدم مغایرت با قوانین و مقررات، مجوزهای قانونی برای احداث خانه باغ صادر می‌شود.

مدیر امور اراضی استان، اظهار کرد: مجوز خانه باغ و انباری در سالهای گذشته به اراضی باغی بالاتر از 5000 مترمربع صادر می شد. در حال حاضر با عنایت به اینکه مساحت باغات کاهش یافته است، مدیریت امور اراضی استان با همکاری رئیس کل محترم دادگستری آذربایجان شرقی برای باغات بیش از 1500 مترمربع نیز مجوز احداث خانه باغ صادر می‌شوو.

وی در خصوص قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز تغییرکاربری اراضی کشاورزی نیز گفت: با عنایت به تسهیل و تسریع صدور مجوز برای احداث خانه باغ در باغات، از همه هم استانی های عزیز در اقصی نقاط استان تقاضا می شود به هیچ عنوان اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی نکنند؛ در غیر این صورت طبق قوانین و مقررات جاری با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد. 

 نصیری افزود: متاسفانه در شهرستانهای تبریز، شبستر، مرند، آذرشهر، هریس و بستان آباد بیشترین ساخت و سازهای غیرقانونی و تغییرکاربری اراضی زراعی اتفاق می افتد.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به وسعت زیاد آذربایجان شرقی و کمبود نیروی انسانی لازم برای برخورد بموقع با متخلفین، ادامه داد: شناسایی تمامی موارد غیرمجاز در مراحل اولیه عملاً غیرممکن است، در حال حاضر طبق دستور دادستان محترم مرکز استان با اجرای تبصره دو ماده 10 ضمن برخورد با ساخت و سازهایی که در مرحله پی ریزی قرار دارند از ادامه کار جلوگیری بعمل می آید.

نصیری در بخش پایانی سخنان خود گفت: در طول سال 98 حدود 30 هکتار از اراضی کشاورزی که به طور غیرمجاز تغییرکاربری شده بودند آزاد سازی شده و مجدداً به اراضی زراعی تبدیل شده اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید