Iranian Agriculture News Agency

سالانه 30 میلیون گل شاخه بریده در استان آذربایجان شرقی تولید می‌شود

معاون بهبود تولید گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از خسارت 800 میلیارد ریالی کرونا به بخش گل و گیاه استان خبر داد.

سالانه 30 میلیون گل شاخه بریده در استان آذربایجان شرقی  تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی رخ افروز ضمن حضور در برنامه سحرلر شبکه سهند که به صورت همزمان از شبکه ملی شما نیز پخش می شد ضمن تبریک 25 خرداد روز ملی گل و گیاه گفت: مجموعه گل و گیاهان در بحث سلامتی، تولید محصولات کشاورزی و اقتصاد کشاورزی نقش اساسی دارند.

وی با بیان اینکه گل و گیاه منبع تمامی انرژی‌های مثبت است  افزود: کسانی که خواسته یا ناخواسته در عرصه گل و گیاه فعالیت می‌کنند نیز در برخوردهای اجتماعی دارای روحیه‌ای ملایم و آرام و پر از انرژی‌های مثبت هستند.

معاون بهبود تولید گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه نزدیک به ۲۲۲ هکتار گلخانه در استان آذربایجان شرقی وجود دارد افزود: ۴۰۰ هکتار دیگر نیز در دست اجرا است.

وی از فعالیت۲۰ هکتار گلخانه در تولید گل و گیاهان زینتی خبر داده و اظهار داشت: گیاهانی چون شاخه گل بریده، گل‌های گلدانی و آپارتمانی و درخچه های زینتی در این گلخانه‌ها تولید شده و به جامعه عرضه می‌شود.

 رخ افروز با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی با وجود اینکه دارای زمستان‌های سرد و آب و هوایی متفاوت از شمال کشور است اما با این حال از سایر استان‌ها عقب نمانده است گفت: برغم زمستان های سرد آذربایجان شرقی در بخش تولید گل شاخه بریده، رتبه هفتم کشور را دارد.

وی در خصوص مقادیر تولید گل و گیاهان در استان افزود: سالانه نزدیک به ۳۰ میلیون گل شاخه بریده، نزدیک به دو میلیون گلدان گل‌های آپارتمانی و حدود سه میلیون درختچه در استان تولید می‌شود.

 رخ افروز با اشاره به برگزاری نمایشگاه سالانه گل و گیاه در تبریز، اظهار داشت: امسال این نمایشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.

وی از خسارت 800 میلیارد ریالی کرونا به بخش گل و گیاه استان خبر داده و افزود: جمع بندی و براوردهای خسارت به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شده است.

 رخ افروز تاکید نمود: بهتر است تا افرادی که سروکاری با کشاورزی و باغبانی ندارند، تعدادی گل و گلدان در خانه نگه داری کنند زیرا با هر نگاه به گل و گیاه، تحولی در انسان پدید می‌آید.

وی درخصوص اقدامات جهاد کشاورزی استان در حمایت از این بخش، گفت: تامین نهاده‌های کشاورزی و ارائه خدمات و آموزش به بهره برداران از جمله وظایف جهاد کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: خدماتی نیز در قالب تسهیلات بانکی با همکاری بانک کشاورزی استان و استفاده از صندوق توسعه ملی به بهره برداران ارائه می‌شود؛ تسهیلاتی که با بهره ۹ درصد برای مناطق برخوردار و با بهره هفت درصد برای مناطق و شهرهای کم برخوردار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید