Iranian Agriculture News Agency

صدور کارت معاینه فنی کمباین توسط سازمان نظام مهندسی انجام پذیر خواهد بود

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی گفت: براساس امضاء تفاهم نامه‌ای بین این سازمان و سازمان جهاد کشاورزی استان، صدور کارت معاینه فنی کمباین توسط سازمان نظام مهندسی انجام پذیر خواهد بود.

صدور کارت معاینه فنی کمباین توسط سازمان نظام مهندسی انجام پذیر خواهد بود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، شهرام شفیعی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی تئوری و عملی نحوه تنظیمات و آماده سازی کمباین گفت: صدور کارت معاینه فنی کمباین ‌ها که پیش از این توسط کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی شهرستان ها انجام می‌گرفت، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار شده است.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی اصولی و عملی کارشناسان با اجزا و تنظیمات کمباین و آشنایی با انواع ریزش در هنگام برداشت و نحوه کنترل و کاهش ضایعات اعلام کرد و گفت: آشنا نبودن رانندگان کمباین و کشاورزان با انواع ریزش‌ها و عدم تنظیم صحیح کمباین، موجب افت چشمگیر برداشت غلات در مزارع کشاورزان و کاهش عملکرد در واحد سطح و درنهایت کاهش سود کشاورزان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه آموزش‌های کاربردی برای کارشناسان و بهره برداران ضروری و کنترل نحوه کارکرد ماشین آلاتی نظیر کمباین، در تقلیل هدر رفت محصول حین برداشت موثر و در کنترل کمی و کیفی اتلاف منابع ملی، عملکرد مطلوبی را از خود برجای خواهد نهاد افزود: کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، طی دوره آموزشی به صورت تئوری و عملی، با نحوه تنظیمات و آماده سازی کمباین توسط متخصصین امر آشنا و گواهی آموزشی این افراد ، توسط نظام مهندسی صادر خواهد شد.

 شفیعی با بیان اینکه مبالغ دریافتی توسط کارشناسان از بابت معاینه فنی کمباین ها برابر  تفاهم نامه فی مابین اخذ می گردد تاکید کرد: کلیه ارجاعات از طریق سامانه سانکا انجام می گیرد و دسترسی مدیران عامل شرکت ها و روسای مراکز به این سامانه فراهم شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید