Iranian Agriculture News Agency

رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید گوجه سبز در کشور

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار باغ گوجه سبز در این استان وجود دارد که معادل ۱۵ درصد سطح کشت این محصول در کشور است و از این نظر مقام دوم را دارا است.

رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید گوجه سبز در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدباقر بی پروا اظهار کرد: بیشترین سطح کشت این میوه در آذربایجان شرقی مربوط به مراغه، مرند و تبریز بوده و به قیمت ۵۰ تا ۷۰ هزار ریال در بازار عرضه می شود.

وی افزود: تولید گوجه سبز در آذربایجان شرقی برای سال جاری ۲۰ هزار تن و برای هر هکتار ۷.۸ تن پیش بینی شده که عملکرد باغ های شاخص استان ۱۰ تن در هکتار است.

بی‌پروا ادامه داد: تنها ۳۰ درصد تولید این محصول معادل ۶ هزار تن به صورت تازه خوری و ۷۰ درصد آن معادل ۱۴هزار تن به صورت خشکباری در واحدهای فرآوری آذربایجان شرقی مصرف می شود.

 بی پروا گفت: گوجه سبز سردرود بیشترین سطح زیرکشت را با ۲۱۰ هکتار در شهرستان تبریز به خود اختصاص داده و به علت تازه خوری و خوش خوراکی از اهمیت ویژه ای در تامین معیشت باغداران این منطقه دارا است.

وی گفت: از باغ های گوجه سبز آذربایجان شرقی سالانه در حدود ۱۵ هزار تن محصول تولید می شود.

گفتنی است درخت گوجه سبز در بیشتر نواحی ایران به خصوص شمال و شمال غرب ایران تکثیر می‌شود و گوجه سبز اصلاح شده از نوع بادامی در شهر سردرود (از توابع شهرستان تبریز) از رونق بسیاری برخوردار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید