Iranian Agriculture News Agency

شروع عملیات اجرای پروژه آموزش و ترویج تولید و مصرف محصول گواهی شده در شهرستان اهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از شروع عملیات اجرای پروژه آموزش و ترویج تولید و مصرف محصول گواهی شده در شهرستان اهر خبر داد.

شروع عملیات اجرای  پروژه آموزش و ترویج تولید و مصرف محصول گواهی شده در شهرستان اهر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمد اسدی  با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای طرح ارتقای مهارتهای شغلی زنان، در خصوص  موافقتنامه دفتر توسعه فعالیتهای زنان روستایی و عشایری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، عملیات اجرای پروژه ترویج و آموزش فرهنگ تولید و مصرف محصول گواهی شده و استاندارد در روستای یاورکندی به کشت لوبیا اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه اعضای این سایت آموزشی تعداد 15 نفر از زنان روستایی هستند که همه ساله با فعالیت در کشت و تولید لوبیا چیتی جمعاً در سطح حدود 50 هکتار در تأمین معیشت خانواده‌های خود کمک می‌نمایند گفت: در اجرای این طرح با توجه به نقش زنان در تولید محصولات سالم و فعالیت آنها در عرصه تولید در جوامع روستایی که پا به پای مردان نقش مهم و حائز اهمیتی را در تولید محصولات سالم و حفظ سلامت جامعه ایفا می کنند آموزشهای به روز و موثری ارائه شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر افزود: هدف از اجرای این طرح، فرهنگ سازی در راستای تولید و مصرف محصولات کشاورزی سالم، ترویج روشها و فنون جدید کشاورزی، فراهم  نمودن زمینه ایجاد و توسعه کسب وکار برای خانوارهای روستایی وعشایری با تولید محصولات گواهی شده، زمینه سازی در راستای بهبود کیفیت زندگی و سطح معیشت خانوار روستایی و عشایری است.

اسدی افزود: در اجرای این طرح همچنین هماهنگیهای لازم با کارشناسان موضوعی شهرستان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان به منظور برگزاری دوره های آموزشی پیش بینی شده با رعایت دستوالعملهای بهداشتی فراهم شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید