Iranian Agriculture News Agency

آغاز خرید محصول گندم در شهرستان های کلیبر و خداآفرین توسط مراکز خرید استان آذربایجان شرقی

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از آغاز برداشت و خرید تضمینی محصول گندم در شهرستان های کلیبر و خداآفرین توسط مراکز خرید استان خبر داد.

آغاز خرید محصول گندم در شهرستان های کلیبر و خداآفرین توسط مراکز خرید استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: مراکز خرید در این دو شهرستان از امروز فعال شده اند که با گسترده شدن عملیات خرید در سایر شهرستان‌ها بیش از 70 مرکز خرید شامل 34 مرکز خرید سازمان تعاونی روستایی استان ، 5 سیلوی دولتی ، 12 سیلوی بخش خصوصی و 19 کارخانه آردسازی به خدمات‌رسانی به کشاورزان خواهند پرداخت.

وی قیمت پایه خرید تضمینی گندم را در سال جاری با افزایش 47 درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، 25 هزار ریال عنوان کرد و افزود: این قیمت با احتساب 4 درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید خواهد بود که به ازای هر درصد پاکی گندم مبلغ 375 ریال به عنوان جایزه پاکی به قیمت پایه افزوده خواهد شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از 600 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری و ذخیره‌سازی شود افزود: با تامین اعتبارات صورت گرفته امیدواریم پرداختی وجوه گندمهای خریداری شده در کوتاه‌ ترین زمان ممکن به حساب گندم‌کاران واریز شود.

وی به اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز خرید تضمینی اشاره کرد و گفت: ارسال دستورالعمل پروتکل‌های بهداشتی برای کلیه مراکز خرید، برنامه‌ریزی و جلوگیری از تردد رانندگان محترم در مراکز خرید، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش برای تمامی پرسنل حاضر در مراکز خرید از مهمترین تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید