Iranian Agriculture News Agency

فعالیت ۴۵ کارخانه پنیرسازی در روستای تاریخی لیقوان با تولید سالانه چهار هزار تن

پنیر لیقوان، پرچم صنعت پنیرسازی ایران است

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از فعالیت ۴۵ کارخانه پنیرسازی در روستای تاریخی لیقوان با تولید سالانه چهار هزار تن پنیر مرغوب خبر داد.

پنیر لیقوان، پرچم صنعت پنیرسازی ایران است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  ایاز برنو در حاشیه بازدید از یکی از واحدهای تولیدی پنیر لیقوان در گفتگو با خبرنگاران در خصوص وقایع اخیر پنیر لیقوان، اظهار کرد: صداوسیما از اعتبار ملی خود نباید علیه منافع ملی هزینه کند و در سال جهش تولید به این نحو از تولید داخلی حمایت کند چون نام تجاری پنیر لیقوان تبریز سرمایه کشور است.

وی با بیان اینکه پنیر لیقوان، پرچم صنعت پنیرسازی ایران است گفت: در واقع پنیر ایران را در جهان با پنیر تبریز می شناسند و نباید به این نحو در رسانه ملی تبلیغ منفی شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: ۴۵ کارخانه پنیرسازی در لیقوان تبریز به بهترین امکانات مجهز هستند و از بهترین شیر دام های دامنه های سهند زیر نظر جهاد کشاورزی و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تولید و محصولات خود را عرضه می کنند.

 برنو گفت: کارشناسان زبده فنی و تولید با انجام آزمایشات مکرر کنترل کیفی تولیدات پنیر لیقوان را انجام می دهند و یک گرم پنیر بدون کنترل تولید نمی شود.

وی افزود: تجربه نشان داده معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی سخت گیرترین معاونت کشور است و نظارت دقیق بر تولید پنیر لیقوان دارد.

 برنو یادآور شد: سالانه چهار هزار تن در ۴۵ کارخانه پنیرسازی لیقوان تبریز تولید می شود و در سراسر کشور نیز توزیع داریم اما به علت محدودیت تولید و سنتی بودن پنیر لیقوان صادرات آن محدود است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: بهترین تکنولوژی بسته بندی پنیر روز دنیا را وارد کردیم و هر سال آن را با تکنولوژی به روز جهانی به پیش می بریم.

 برنو گفت: امسال درسال جهش تولید و با توجه به بارندگیهای مناسب در منطقه میزان علوفه افزایش یافته و با تعذیه مناسب دام انتظار تولید شیر بیشتری داریم و از طرف دیگر افزایش ۳۰ درصدی تولید پنیر لیقوان را در برنامه داریم.

وی تاکید کرد: اصالت پنیر لیقوان با هنر نیاکان منطقه درآمیخته و با تکنوژی روز عجین شده تا محصولی بنام پنیر لیقوان تبریز در منطقه ای روستایی که در واقع امرار معاش منطقه را به دوش می کشد، با عرق جبین کارگران جوان و روستایی تولید شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید