Iranian Agriculture News Agency

اجرای عملیات تعویض تاج درختان گردو در شهرستان جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا در بازدید از اجرای عملیات تعویض تاج درختان گردو در شهرستان جلفا گفت: سطح زیر کشت باغات گردو در این شهرستان ۳۴۳ هکتار بارور و ۲۱ هکتار غیر بارور می باشد که عمدتاً در اطراف باغات کشت شده است.

اجرای عملیات تعویض تاج درختان گردو در شهرستان جلفا

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رضا عباسی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به این که درختان کشت شده ارقام بومی منطقه بوده و از لحاظ کیفی و کمی قابلیت رقابت با ارقام اصلاح شده نمی باشد و همچنین به علت زود گل بودن دچار خسارت سرمای دیر رس بهاره می‌شوند بنابراین این مدیریت برای رفع ایرادات مذکور باغات گردو شهرستان از سال گذشته اقدام به تعویض تاج درختان قدیمی و ترویج کشت باغات متمرکز با نهال پیوندی کرده است.

 عباسی در ادامه مطلب خاطرنشان شد: رقم چندلر یکی از معروف ترین و پر کشت ترین ارقام گردو در جهان است، درختان این رقم در بهار دیر برگ ده بوده و حدود پانزده روز دیرتر از درختان بذری شروع به رشد می کنند، بنابراین برای مناطقی که با سرمای بهاره مواجه هستند می توانند مناسب باشند، قدرت رشد درخت نسبتا کم، باردهی بسیار زیاد، کیفیت میوه نیز به دلیل درشتی، پوست کاغذی عالی می باشد. مغز در این رقم بسیار سفید و حتی در تابستان های خیلی گرم نیز کیفیت آن خیلی تحت تاثیر قرار نمی گیرد این رقم نیاز به گرده زاد دارد، یعنی به ازای هر ۱۰ اصله یک درخت برای گرده افشانی مورد نیاز است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید