Iranian Agriculture News Agency

روابط عمومی به عنوان قاضی بی طرف با ایجاد ارتباط دو سویه بین سازمان و جامعه هدف، گام بردارد

روابط عمومی‌ باید مشاور ارشد رسانه‌ای عالی ترین مقام اجرایی سازمان‌ جهادکشاورزی استان‌ باشد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: روابط عمومی باید مشاور ارشد رسانه ای عالی ترین مقام اجرایی سازمان جهادکشاورزی استان باشد.

روابط عمومی‌ باید مشاور ارشد رسانه‌ای عالی ترین مقام اجرایی سازمان‌ جهادکشاورزی استان‌ باشد

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در مراسم تجلیل از روابط عمومی های برتر بخش کشاورزی آذربایجان شرقی که در آستانه فرارسیدن 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و بیان این مطلب افزود: باید جایگاه روابط عمومی در سازمان جهادکشاورزی استان ارتقاء یابد و رئیس روابط عمومی به عنوان مشاور امین رئیس سازمان ایفای نقش کند.

وی با تاکید بر این نکته که روابط عمومی تبلیغات چی نبوده و از جایگاه ویژه ای در معرفی و انعکاس کارهای انجام یافته توسط معاونت ها و مدیریت های تخصصی و اجرایی سازمان به افکار عمومی عهده دار است، ادامه داد: روابط عمومی به عنوان قاضی بی طرف با ایجاد ارتباط دو سویه بین سازمان و جامعه هدف، باید گام های موثری در این راستا بردارد.  

 فتحی با تاکید بر این موضوع که مدیر و مجموعه روابط عمومی بایستی تحلیل هایشان را بیطرفانه در اختیار رئیس سازمان قرار دهند، اظهار کرد: روابط عمومی نقاط قوت و ضعف معاونتها و مدیریتهای سازمان را شناسایی و به بالاترین مقام اجرایی دستگاه انعکاس نماید تا تمهیدات لازم در خصوص حل و فصل این مسائل و مشکلات اندیشیده شده و بکار گرفته شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه، تصریح نمود: در چارت سازمانی و تشکیلاتی، روابط عمومی مستقیماً با رئیس دستگاه در ارتباط بوده و زیرمجمومه حوزه ریاست به شمار می آید، لذا روابط عمومی با توجه به جایگاه تشکیلاتی خود به طور مستقیم و هماهنگ با رئیس سازمان در مسیر تحقق اهداف سازمانی به جلو پیش می رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ادامه داد: مجموعه روابط عمومی برای پذیرش طرحهای اجرایی و عملیاتی سازمان در جامعه مخاطب بایستی بستر مناسب را فراهم سازد، نقش روابط عمومی در تحقق این امر از مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی مهم تر و جدی تر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، تصریح کرد: وظیفه اصلی روابط عمومی اقناع جامعه هدف و افکار عمومی است، نقش روابط عمومی و وظایف سازمانی آن باید مورد بازنگری قرار گیرد و رسالت اصلی آن مشخص و احیاء شود.

وی با اشاره به این موضوع که روابط عمومی در برابر شائبه ها و هجمه های فضای مجازی باید جواب های قانع کننده به جامعه هدف ارائه کند، گفت: روابط عمومی کار پرمشغله و پر زحمتی است، در تمامی بخش های آن اعم از تبلیغات، عکاسی، خبر و ارتباط با واحدها، وظایف سنگین و حساسی بر دوش تک تک همکاران است.

 فتحی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این نکته که زمینه های کار برای روابط عمومی بسیار زیاد بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است، تاکید کرد: در بحث نهاده های دامی، آموزش های کشاورزی، زراعت، باغبانی؛ امور آبزیان و شیلات و ... برای روابط عمومی کارهای زیادی برای انجام دادن موجود می باشد که بایستی با رعایت بی طرفی و اصل صداقت همه این امور اجرا و به سمع و نظر مردم برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید