Iranian Agriculture News Agency

صدور 500 اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان مرند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از صدور 500 اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی این شهرستان خبر داد .

صدور 500 اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان مرند

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  منوچهر رحمانی ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به اهمیتی که خاک کشاورزی دارد و نیز تامین امنیت غذایی از طریق زمین های زراعی و باغات، اساس استقلال است؛ مقابله با تغییر کاربری اراضی در دستور جهادکشاورزی قرار دارد.

وی، ادامه داد: در سالهای اخیر، عواملی موجب شده تا تغییر کاربری اراضی با شدت در حال افزایش باشد که برای جلوگیری از آن کارگروهی تشکیل شده است.  

رحمانی اظهار کرد: برای انجام اقدامات موثر در زمینه پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری اراضی در شهرستان، حمایت دستگاهها از لحاظ معنوی و نیز امکانات و نیروی انسانی ضروری است.

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز را نیازمند اراده جمعی و قاطعیت دانست و گفت: عدم وجود پشتوانه قانونی در برخی از تصمیمات و نبود اراده و تجهیزات کافی از جمله مشکلات ما در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز است اما باید تلاش شود تا همه کارها نظام‌مند و قانونمدار باشند و از همه ظرفیت موجود سایر ادارات برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و برخورد با متخلفان استفاده شود.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته این اداره طی چهار سال گذشته در راستای مقابله با تغییر کاربری اراضی نیز خاطرنشان کرد: در طول این مدت، ۵۰۰ مورد صدور اخطاریه، ۳۰۰ مورد تبصره ۱ و ۲ ماده ۱۰ و ۴۵۰ مورد پرونده معرفی به دادگاه داشتیم.

 رحمانی در خصوص تصاویر پخش شده از تخریب ساخت و ساز غیرقانونی در مرند ابراز داشت: تخریب این ساخت و ساز بطور قانونی صورت گرفته و طی آن تنها دیوار ساخته شده تخریب شده و پخش شایعات مبنی بر تخریب کامل ساختمان، یک نوع سیاه نمایی می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند همچنین با اشاره به واحد تخریب شده در فرمان آباد مرند گفت: این واحد دارای یک متر دیوار بود که حدوداً 3 میلیون تومان خسارت برآورد می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید