Iranian Agriculture News Agency

تولید الکل در 5 واحد تولید صنایع غذایی در آذربایجان شرقی

منتخب مردم شهرستانهای مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه تبریز و سازمان جهادکشاورزی استان با یک حرکت جهادی 5 واحد تولید صنایع غذایی در آذربایجان شرقی را به واحد تولید الکل تبدیل کردند.

تولید الکل در 5 واحد تولید صنایع غذایی در آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سرکار خانم دکتر معصومه پاشایی در بازدید از کارخانه ترشی کام و کارخانه تولید شیره خرما و واحد تولید الکل این کارخانه در شهرستان مرند که به اتفاق ایاز  برنو مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ، منوچهر رحمانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند و معاون فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس اداره دامپزشکی انجام شد، ضمن بیان این مطلب افزود: این اقدام با هزینه بسیار اندکی، کشور ما را از واردات  الکل در این شرایط سخت و روزهایی کرونایی بی نیاز کرده است.  

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این بازدید گفت: چندین واحد صنایع غذایی در استان آذربایجان شرقی و مرند با هدف حمایت از سلامت مردم در روزهای کرونایی، با کمترین هزینه اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده کرده اند.

 ایاز برنو افزود: حداقل ۲۰ واحد تولیدی استان آذربایجان شرقی می توانند نسبت به تولید مواد ضدعفونی کننده اقدام کنند تا از واردات این مواد بی نیاز شویم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند نیز در بازدید از کارخانه ترشی کام شهرستان مرند و یکی از بزرگترین تولید کنندگان شیره خرما در جهان گفت: این شرکت در سال ۱۳۸۲ در شهرک صنعتی شهرستان مرند در زمینی به مساحت هیجده هزار مترمربع و با زیر بنای دوازده هزار مترمربع احداث گردید که از حیث تجهیزات یکی از بزرگترین و مجهزترین مجموعه های تولید کنسانتره خرما و بزرگترین تولید کننده شیره خرما در جهان و انواع لواشک بهداشتی با میوه جات فصلی منطقه مرند است.

وی اظهار کرد: این امر موفقیت چشمگیری در صدور محصول با کیفیت عالی و ارگانیک  و بهداشتی را برای مصرف کنندگان داخلی و خارجی مخصوصاً به کشورهای اروپایی، آسیایی، کشورهای خاورمیانه و روسیه تولید و مهیا ساخته و موجب ارزآوری به کشور شده است.

 رحمانی افزود: در این کارخانه بیش از 400 نفر نیروی فعال مشغول به کار هستند و در فصول برداشت میوه تعداد کارگران به بیش از 700 نفر افزایش می یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید