Iranian Agriculture News Agency

تمام فعالیت های بخش کشاورزی ، زیربنایی ترویجی دارد

آئین تکریم ومعارفه مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ارتباط مروجین و کارشناسان پهنه با کشاورزان و بهره برداران نقش بسزایی در پیشبرد اهداف توسعه ای بخش کشاورزی دارد.

آئین تکریم ومعارفه مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سیدعلی مختاری در آئین تکریم و معارفه مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی این سازمان ، ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سرداران جهادگر شهید مهندس بهروز پورشریفی و جهادگر شهید حاج محمدحسن کسائی، با بیان اینکه بایستی سیاست هایمان بر مبنای اخلاق مداری حاکم گردد گفت: معنا و مفهوم اخلاق مداری اینست که همگی در کارهایمان با صداقت کارمان را انجام دهیم هم از لحاظ سطح زمان و هم لبیک گویی به سیاست های سازمان کارمان را به درستی انجام دهیم .

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال در بخش کشاورزی با افزایش بهره وری و عملکرد تولید در واحد سطح محقق می‌شود افزود: وجود فاصله معنادار بین میانگین تولید یک محصول کشاورزی توسط کشاورزان عادی با میانگین تولید همان محصول توسط کشاورزان پیشرو، نشانگر تاثیر سیستم‌های نوین و علمی در افزایش تولید است که می‌تواند به جهش تولید در این بخش بیانجامد.

 مختاری با بیان اینکه یکی از برنامه های اساسی برای جهش تولید در بخش کشاورزی این است که میزان و ضریب نفوذ دانش در عرصه های مختلف تولیدی این بخش افزایش پیدا کندکه ایجاد مزارع الگویی و نمایشی یکی از این راهکارهای عملی است ادامه داد: اگر یافته های علمی و دانشی که کشاورزان پیشرو در اختیار دارند ، یافته ها و تجربیات آنها به بهره برداران انتقال پیدا کند به یقین بخش کشاورزی با جهش تولید بسیار بالایی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ترویج بلحاظ وظیفه کاری می تواند یافته های نوین بخش کشاورزی را به بهره برداران انتقال دهد افزود: برای رسیدن به تولید پایدار و ارتقا تولید بایستی روش های نوین را به بهره برداران بخش کشاورزی انتقال داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: تمام فعالیت های بخش کشاورزی زیربنایی ترویجی دارد و با روشهای نوین باید ارتباط بین کارشناسان و بهره برداران را با هدف انتقال یافته های نوین کشاورزی بیشتر کرد.

وی افزود: با تکیه بر دانش روز و همچنین شیوه های نوین ترویجی در جهت توسعه بخش باید حرکت کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان در پایان با قدردانی از خدمات آقای مهندس میکائیل حاتمیان، آقای مهندس آیت اله عبادپور را به عنوان سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان  آذربایجان شرقی معرفی کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید