Iranian Agriculture News Agency

مشکل توزیع نهاده های دامی ناشی از عدم تمکین واردکنندگان است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: همه ما مکلف هستیم ضمن عمل به دستور مقام عالی وزارت جهادکشاورزی مبنی بر اخلاق مداری، در جهت تحقق اهداف تعریف شده گام برداریم.

مشکل توزیع نهاده های دامی ناشی از عدم تمکین واردکنندگان است

   به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه سازمان که در اتاق جلسه برگزار شد، ضمن تاکید بر اجرای دستورات دکتر خاوازی مقام عالی وزارت جهادکشاورزی مبنی بر رعایت اخلاق در انجام وظایف سازمانی و بیان این مطلب افزود: اخلاق یعنی کسب فضایل و ترک رذایل؛ بر همه ما تکلیف است ضمن اجرای دستورات دکتر خاوازی مقام عالی وزارت، هرچه بیشتر در راستای تحقق اهداف تعیین شده وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گام برداریم.

وی، ادامه داد: سال 98 نسبت به بخش کشاورزی در چند بعد سالی سخت، دشوار و توام با محدودیت بود. علاوه بر بروز حوادث غیرمترقبه در اوایل سال از جمله جاری شدن سیل در استانهای جنوبی کشور، سرمای دیررس بهاره در استان نیز موجب شد که بخش عمده ای از اعتبارات بخش کشاورزی صرف جبران خسارت و بازسازی مناطق آسیب دیده گردد.  

 فتحی، اظهار نمود: یکی دیگر از مشکلات جدی بخش کشاورزی استان در سال 98، مشکل تهیه و تامین نهاده های دامی بود که از اواخر سه ماهه سوم سال گذشته شروع شده است که علیرغم مشکلات به حمد الهی تاکنون مشکلی با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام در تامین نهاده ها در استان نداریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص مشکل توزیع نهاده های دامی گفت: توزیع نهاده های دامی منوط به عمل وارد کنندگان این نهاده ها به تعهدات و همچنین تخصیص ارز مورد نیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات عدیده ای که شیوع ویروس کرونا در سطح کشور بوجود آورده است، ادامه داد: با عنایت بر این موضوع که وزارت جهادکشاورزی جزو دستگاههایی است که محصولات تولیدی آن تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته و در برخی از زیربخش ها مخصوصاٌ تولید گل و گیاه، تولیدکنندگان نمی توانند تولیدات خود را به فروش برسانند و نه انبارکردن محصولات امکانپذیر است، که لازم است وزارت جهادکشاورزی نیز در ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور داشته باشد تا بتواند همه مسائل و مشکلات در ستاد کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفته  و پشتیبانی لازم از تولیدکنندگان بخش کشاورزی انجام گیرد.

 فتحی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از دکتر پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص انعکاس و انتقال مشکلات بخش کشاورزی استان به مسئولین ذیربط گفت: طی هماهنگی های لازم با استانداری آذربایجان شرقی، مسائل و مشکلات بخش کشاورزی با تهیه و نگارش 4 نامه بطور جداگانه به بانک مرکزی ایران، وزارت صمت، وزارت جهادکشاورزی و وزارت نیرو جهت طرح و اتخاذ تصمیمات مقتضی در ستاد ملی کرونا؛ منعکس شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: علیرغم تمامی مشکلات و محدودیت هایی که در سال 98 در بخش کشاورزی استان وجود داشت، جا دارد از هماهنگی های خوب و تعامل مثبتی که ادارات تابعه با سازمان جهادکشاورزی استان داشتند که حاصل آن کسب موفقیت های چشمگیری برای بخش کشاورزی استان بود، تقدیر و تشکر نمایم. کسب مقام اول ادارات کل دامپزشکی کشور توسط اداره کل دامپزشکی استان و هماهنگی های بی نظیری که در ستاد صدور مجوزها ایجاد شده از جمله این موفقیت ها بحساب می آید.

وی، گفت: اصلاح ساختار تعاونیهای روستائی استان به لحاظ کارهای زیربنایی در سال 98 که در مجموعه سازمان تعاون روستائی آذربایجان شرقی اتفاق افتاد، یکی دیگر از موفقیت های سازمان جهادکشاورزی استان در سال گذشته بود.

 فتحی، اظهار کرد: با عنایت به نامگذاری سال 99 از طرف مقام عظمای ولایت تحت عنوان سال جهش تولید و اجرای منویات دکتر خاوازی وزیر محترم جهادکشاورزی مبنی بر طرح ایده های نو و انجام کارهای بزرگ و قابل توجه در حوزه کشاورزی کشور، برنامه های اجرایی و عملیاتی سازمان جهادکشاورزی استان در راستای جهش تولید در بخش کشاورزی، تنظیم و به وزارت جهادکشاورزی ارسال شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود، گفت: در این برنامه برای سال 99 افزایش 800 هزار تنی انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و ... استان در نظر گرفته شده است که انشاا... با همیاری و همکاری با یکدیگر به هدف عالی خود دست خواهیم یافت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید