Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری از چهار طرح کشاورزی در شهرستان مراغه

معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: با توجه به محدودیت‌های توسعه اراضی کشاورزی، افزایش بهره‌وری و راندمان تولید اولویت نخست بخش کشاورزی شهرستان است.

بهره برداری از چهار طرح کشاورزی در شهرستان مراغه

   به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حمید شکری در مراسم بهره برداری از چهار طرح کشاورزی مراغه که  علی رخ افروز معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و اسماعیل کریمی اصل معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه نیز حضور داشتند اظهار کرد: در حوزه کشاورزی استفاده بهینه از منابع آب و خاک و توجه به توجیه اقتصادی محصولات و استفاده از ابزار و علم روز از اصلی ترین دغدغه های کشاورزان باید باشد.

وی گفت: بدون توجه به این موضوعات رقابت در سطح جهانی برای کشاورزان غیرممکن خواهد بود.

وی به بهره برداری از سه سامانه ضدتگرگ در روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات بخش خصوصی و تسهیلات سیل سال گذشته، ۱۱ سامانه ضد تگرگ جدید در شهرستان نصب و راه اندازی می شود که از این تعداد سه سامانه در روستاهای نوا، دیورزم و سعید آباد شهرستان با اعتباری بالغ بر یکصد و ۹۵ میلیون تومان امروز به بهره برداری رسید.

فرماندار مراغه با اشاره به اینکه پیش از این ۱۳ سامانه ضد تگرگ در شهرستان نصب شده بود، گفت: سامانه های ضد تگرگ جدید نصب شده در شهرستان بیش از ۳۰۰ هکتار از باغات مراغه را تحت پوشش قرار خواهند داد.

 شکری گفت: در روستاهایی که سامانه نصب شده طبق برآورد کارشناسان میزان خسارت تگرگ نزدیک به صفر بوده که این موضوع موجب رضایتمندی کشاورزان است.

وی همچنین به بهره برداری از پهپاد سمپاش اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار شرکت خصوصی مراغه ای در سطح استان اقدام به راه اندازی پهپاد سمپاش با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان کرده است.

وی گفت: کاهش میزان مصرف آب و کاهش زمان سمپاشی از خصوصیات این پهپاد بوده و در هر ساعت می توان ۴ هکتار از زمین های کشاورزی را سمپاشی کرد.

وی افزود: ۱۵ لیتر برای سمپاشی یک هکتار زمین کشاورزی در این پهپاد کافی بوده و این روش و تکنولوژی نوین و هوشمند سمپاشی علیه آفات و بیماری‌ها است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید