Iranian Agriculture News Agency

آغاز مبارزه با آفت سن گندم در شهرستان ویژه میانه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه میانه با بیان اینکه مبارزه با سن غلات در دو بخش مادری و پوره انجام می شود، گفت: در حال حاضر مبارزه با سن مادر در مزارع گندم و جو مناطق آلوده شهرستان میانه آغاز شده است.

آغاز مبارزه با آفت سن گندم در شهرستان ویژه میانه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، شهرام ایرانی پور در گفتگو با خبرنگار واحد خبر و اطلاعات صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی شبکه سهند، ضمن اشاره به ریزش سن مادری و با توجه به شرایط اقلیمی در سال زراعی کنونی افزود: اولین اقدامات مقابله با این آفت در شهرستان در سطح مزارع گندم آغاز شده است.

وی مبارزه اصولی با آفات در مرحله سن مادر و پوره را از اولویت برنامه‌های جهادکشاورزی دانست و گفت: بر این اساس در راستای حفاظت از محصولات کشاورزی شهرستان کارشناسان جهادکشاورزی؛ مزارع غلات شهرستان را پایش و رصد کرده و مبارزه با این آفات را در زمان مناسب اجرا می کنند.

وی در ادامه تاکید نمود: به کشاورزان توصیه می کنیم مبارزه با آفت سن گندم را در دستور کار خود قرار دهند.

ایرانی پور با اشاره به خشکسالی‌های پی در پی در سالهای گذشته در شهرستان گفت: خشکسالی‌های متوالی تاثیر بسیار زیادی بر تراکم جمعیت سن غلات داشته و آلودگی ها نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته، اما خوشبختانه با برنامه ریزی‌های کارشناسان و همکاری کشاورزان در این منطقه پیشرو هستیم و آفت سن گندم کنترل شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه میانه اظهار داشت: این آفت به صورت کمی و کیفی گندم را تحت تاثیر قرار داده و باعث افت و کاهش تولید محصول می شود، از سوی دیگر گندمکاران در زمان تحویل گندم به مراکز خرید دچار مشکل می شوند.

 ایرانی پور در پایان اظهار داشت: سطح زراعی محصولات کشاورزی در شهرستان یکصد و هفتاد و هشت هزار و 319 هکتاری است که ۸۵ هزار هکتار سطح زیرکشت گندم و هشت هزار و 200 هکتار آن به سطح زیرکشت جو اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید