Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح توانمندسازی زنان در زنجیره ارزش غذایی گیاهان برای اولین بار در پنج شهرستان استان آذربایجان شرقی

طرح توانمندسازی زنان در زنجیره ارزش غذایی گیاهان برای اولین بار در پنج شهرستان استان آذربایجان شرقی اجرا می شود.

اجرای طرح توانمندسازی زنان در زنجیره ارزش غذایی گیاهان برای اولین بار در پنج شهرستان استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اولین جلسه کمیته فنی استانی طرح ارتقای مهارتهای شغلی زنان ،موضوع موافقتنامه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دو محور ترویج و آموزش فرهنگ تولید و مصرف محصول سالم و توانمندسارزی زنان در زنجیره ارزش غذایی گیاهان دارویی با حضور نمایندگانی از مدیریت باغبانی، مدیریت حفظ نباتات، رییس گروه محیط زیست وسلامت غذا ، مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ، مدیریت هماهنگی ترویج و کارشناس مسئول امور زنان استان با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی درمحل اتاق جلسه سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد .

 میکائیل حاتمیان مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این جلسه در خصوص اهمیت و ضرورت ارتقای مهارتهای شغلی زنان و ترویج فرهنگ  تولید و مصرف  محصول سالم و استاندارد و همچنین نقش زنان در زنجیره ارزش غذایی گیاهان دارویی مطالبی را بیان کرد.

کارشناس مسئول زنان روستایی سازمان نیز در مورد نحوه اجرای طرح ، شیوه نامه و دستورالعمل اجرایی طرح توضیحاتی را ارئه نموده و با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح به صورت تیمی و گروهی  خواستار همکاری سایر اعضای کمیته در پیگیری و روند اجرای طرح شد.

رقیه زرگری با بیان اینکه در سال گذشته طرح تولید محصول سالم روی چهار محصول عدس و کدو آجیلی، گوجه گلخانه و گوجه بوته ای در سطح شهرستانها اجرا شد افزود: این امر برای اولین بار منجر به اخذ گواهی ایران گپ برای چهار محصول تولیدی زنان بهره بردار استان شد.

وی افزود:  امسال نیز براساس دستورالعمل اجرایی طرح ارتقای مهارتهای شغلی زنان ، موضوع موافقتنامه فی مابین  دفتر توسعه فعالیت های زنان روستایی و عشایری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، با اعتبار تخصیصی مشترک از سوی این دو مجموعه در سطح کشور و استان اجرا خواهد شد.

مشاور امور بانوان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: طرح تولید و مصرف محصول سالم و استاندارد به مدت سه سال متوالی و توسعه آن در ده مرکز و ده شهرستان و طرح توانمندسازی زنان در زنجیره ارزش غذایی گیاهان برای اولین بار در پنج شهرستان و پنج نوع گیاه دارویی تولیدی زنان بهره بردار روستایی در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی گفت: بیان اینکه این طرح با هدف فرهنگ سازی در تولید و مصرف محصول سالم واستاندارد، زمینه سازی ایجاد و توسعه کسب و کار با تولید محصولات گواهی شده و ارگانیک، بهبود کیفیت زندگی روستاییان، مدیریت مصرف بهینه با توسعه کشت گیاهان دارویی و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و برداشت بی رویه گیاهان مرتعی با آموزش صحیح کاشت و برداشت در طی سال جاری با همکاری ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید