Iranian Agriculture News Agency

تولید 256 تن گوشت ماهی در شهرستان هشترود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود از تولید 256 تن گوشت ماهی سردابی و گرمابی در این شهرستان خبر داد و گفت : این میزان نسبت به سال قبل 28 درصد افزایش یافته است

تولید 256 تن گوشت ماهی در شهرستان هشترود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مجید احمدی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: درحال حاضر تعداد 10 واحد مزرعه پرورش ماهی فعال در سطح این شهرستان مشغول به کار هستند که از این تعداد یک واحد پرورش ماهیان گرمابی و 9 واحد پرورش ماهیان سردآبی است.

وی اظهار کرد: به علت وجود پایاب سد سهند و در راستای توسعه آبزی‌پروری در سطح شهرستان به ویژه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و ارتقای سطح علمی پرورش‌دهندگان ماهی، در سال 1398 برای اولین بار جشنواره ماهیگیری با قلاب در شهرستان برگزار و هر ساله چندین کارگاه آموزشی ترویجی در زمینه پرورش آبزیان با هدف آموزش اصولی و علمی جهت اصلاح روش تولید و افزایش بهره‌وری و راندمان آب برگزار می­‌شود.

 احمدی تصریح کرد: پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در فصل کشاورزی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، موجب می‌شود آب خروجی از استخر، غنی شده و املاح مورد نیاز گیاهان زراعی به صورت محلول به گیاهان برسند.

وی تولید و ورود گوشت ماهی به عنوان غذای سلامتی  در سبد غذایی خانوار روستایی و شهری را از مزایای دیگر پرورش ماهی در استخرهای ذخیره ذکر کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود در پایان خاطرنشان کرد در سال جاری با توجه به برگزاری کلاس‌های ترویجی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش بینی می شود 280 تن گوشت ماهی با کمیت و کیفیت بالا در شهرستان تولید شود .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید