Iranian Agriculture News Agency

معدوم‌سازی جوجه در استان آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: معدوم‌سازی جوجه در مرحله «هچر»، 18 تا ۲۱ روزگی و قبل از تولد صورت می‌گیرد که در استان ما چنین موردی وجود نداشته است.

معدوم‌سازی جوجه در استان آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: معدوم سازی جوجه تصمیم صنفی بوده و براساس تصمیم گیری انجمن صنفی جوجه یک روزه در کشور بر مبنای کاهش مصرف و تقاضا در بازار جهت تنظیم قیمت اتخاذ شده است؛ چون در آذربایجان شرقی بیش از چهار واحد جوجه کشی برای تامین نیاز استان وجود ندارد، نیازی هم به معدوم سازی جوجه توسط این واحد ها وجود نداشته است.

وی افزود: در استان‌های دیگر نیز  معدوم سازی در مرحله ستر(۱۸ ‌روزه نطفگی) یا مرحله ‌هچر (۱۸ ‌تا ٢١ روزگی در دوران نطفگی) قبل از تولد صورت می گیرد.

‌وی ادامه داد: ‌سفارش بازار به واحدهای تولید جوجه یک روزه ۱۵۰ میلیون قطعه در ماه برای کشور بوده که در بهمن ماه برای واحدهای مرغ مادر تکلیف شده بود و به علت نیاز بازار شب عید و ماه مبارک رمضان به آن افزوده شد تا نیاز بازار در اوج مصرف مدیریت شود.

وی ادامه داد: اما به علت بیماری کرونا مصرف مرغ کاهش یافت و به این ترتیب بر قیمت مرغ و جوجه نیز تاثیر گذاشت؛ بر این اساس انجمن صنفی جوجه یک روزه تصمیم گرفت برای تعدیل قیمت بازار معدوم‌سازی انجام شود؛ البته این تصمیم حاکمیتی نیست و صنفی می باشد.

 وی یادآوری کرد: البته این اقدام در سال های قبل نیز اتفاق افتاده و امسال نیز با این اقدام ۱۰ میلیون قطعه حذف شده تا مرغداران ضرر نکنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید