Iranian Agriculture News Agency

توزیع 2800 تن کود بهاره در بین کشاورزان گندمکار شهرستان چاراویماق

مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق از توزیع 2800 تن کود بهاره در بین کشاورزان گندمکار شهرستان چاراویماق خبر داد.

توزیع 2800 تن کود بهاره در بین کشاورزان گندمکار شهرستان چاراویماق

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ناصر نوروزی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه شهرستان چاراویماق قطب کشاورزی بوده بخصوص بیش از 90 درصد کشاورزی شهرستان مربوط به زراعت می باشد، لذا تغذیه محصولات زراعی از اهمیت زیادی برخوردار است در این راستا همه ساله در دو نوبت در پاییز و بهار توزیع کودهای شیمیایی انجام می شود. بطوریکه در پاییز 98 حدود 2627 تن کود اوره و 1510 تن کود سوپر فسفات و درصد کمی از کودپتاسه و سایر کودها در شهرستان توزیع گردید که این مقدار کود تنها 80 درصد نیاز کودی شهرستان را تامین نمود لذا در بهار 99 نیز با همت و تلاش مسئولین استانی و شهرستانی و با تشکیل کمیته توزیع کود تا اواخر فروردین ماه 99 حدود 2800 تن کود اوره بهاره توزیع شده است.

وی افزود: به علت وجود ویروس منحوس کرونا امسال توزیع کود از حساسیت زیادی برخوردار بود بدین منظور تعداد  247 روستای شهرستان طبق جدول زمانی بین 4 عامل توزیع کود تقسیم بندی گردید و زارعین به تاریخ مقرر نسبت به دریافت کود خود مراجعه کردند که بحمدالله در طی 25 روز گذشته بالغ بر 90 درصد زارعین سهمیه کود خود را دریافت کردند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق ادامه داد: با این تدابیر هم تمام پروتکل های ستاد مبارزه با کرونای شهرستان و شبکه بهداشت رعایت و جهت حفظ سلامت کشاورزان از ازدحام و ترافیک جلوگیری گردید و هم از تغذیه گیاهی غافل نشدیم و امنیت غذایی را نیز در اولویت برنامه غذایی خودمان قرار دادیم چون کشاورزی تعطیل بردار نیست.

نوروزی ابراز امیدواری کرد که با توجه به بارشهای مناسب در صورت تداوم نزولات جوی شاهد افزایش چشم گیری در عملکرد محصولات زراعی باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید