Iranian Agriculture News Agency

پلاک کوبی و شناسنامه دارکردن 39 هزار راس از دامهای شهرستان هشترود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود از پلاک کوبی و شناسنامه دارکردن دامهای این شهرستان خبر داد.

پلاک کوبی و شناسنامه دارکردن 39 هزار راس از دامهای شهرستان هشترود

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مجید احمدی ضمن بیان این مطلب افزود: از زمان شروع پلاک کوبی به منظور هویت دار کردن دام در این شهرستان تعداد 39 هزار و 710 راس دام پلاک کوبی شده که از این تعداد 16 هزار و 550 راس مربوط به بخش نظر کهریزی و 23 هزار و 160راس مربوط به بخش مرکزی می باشد که توسط عوامل شرکتهای تعاونی و توزیع نهاده های دامی منطقه درحال انجام است.

وی هدف از هویت دار کردن دام را شامل رصد کردن محصولات دامی به منظور برآورد میزان تولید و در دسترس بودن آمار و ارقام به جهت برنامه ریزیهای کلان اقتصادی در بخش کشاورزی و مبارزه با قاچاق دام زنده عنوان کرد.  

 احمدی اهمیت هویت گذاری دام به منظور آگاهی از وضعیت جمعیت دامی شهرستان و برنامه ریزی های لازم جهت جلوگیری از سرقت و قاچاق دام راضروری و ارایه هرگونه خدمات به دامداران را شامل تسهیلات بانکی ، توزیع نهاده های دامی، خدمات بیمه ای، صدور و یا تمدید هرگونه پروانه صنفی دامداران داخل روستا و یا دامداران نیمه صنعتی و صنعتی دارای پروانه بهره برداری خارج روستا منوط به انجام پلاک کوبی و هویت دار نمودن دام عنوان کرد و به دامداران توصیه نمود در انجام این طرح عمومی و الزامی باعوامل پلاک کوب شهرستان نهایت همکاری را کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود، گفت: این مدیریت با هماهنگی شرکت تعاونیهای عامل توزیع نهاده های دامی به دامدارانی که اقدام به پلاک کوبی کرده اند کارت شناسایی دامداری ( هویت گذاری دام )  صادرکرده، تا منبعد دامداران نهاده یارانه ای را برمبنای آن از عوامل توزیع نهاده دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: تعداد 5 اکیپ درسطح شهرستان و2 اکیپ در بخش نظر کهریزی زیر نظر تعاونی های دامداران با نظارت و پیگیری مدیریت جهادکشاورزی عملیات پلاک کوبی را انجام می دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید