Iranian Agriculture News Agency

در سال 98 رقم خورد؛

رشد30 درصدی ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در آذربایجان شرقی

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از رشد سی درصدی ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در استان آذربایجان شرقی در سال 98 و سال رونق تولید خبر داد.

رشد30  درصدی ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ایاز برنو در گفتگو با خبرنگاران با تبریک سال جهش تولید گفت: در سال گذشته (سال رونق تولید) با وجود تمامی محدودیتهای اعتباری و تسهیلات بانکی و همچنین تحریم های ظالمانه ، با تلاش همکاران مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ، رشد تولید و افزایش سرمایه گذاری در این زیربخش را شاهد بودیم .

وی گفت: با توجه به ظرفیت های خیلی مناسب تولیدات کشاورزی استان و تنوع محصولات تولیدی، در سال 1398 تعداد 77 واحد کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی غذایی به بهره برداری رسیده که نشان از رشد سی درصدی در مقایسه با سال 1397 است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان ظرفیت فرآوری و تولید سالیانه این واحدها را 495 هزارتن انواع محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام، طیور، آبزیان، سردخانه، کشتارگاه وکارخانه خوراک دام اعلام کرد و افزود: ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در استان آذربایجان شرقی در سال 98 نسبت به سال97 ، رشد 37.5 درصدی داشته است.

وی گفت: با راه اندازی این واحدها اشتغال 1255 نفـر فراهم شده است .

 برنو با بیان اینکه درسال 98 تعداد 231 مورد موافقت اصولی و همچنین تعداد 159 مورد جواز تاسیس صادر شده است، افزود:  این امر شاخص خیلی مهمی در تعیین، تثبیت و ریل گذاری مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی استان در راستای برنامه ریزی و افزایش واحدهای تولیدی در سال جهش تولید خواهد بود.

وی ادامه داد: انشاالله در سال 1399 با برنامه ریزی و تشویق سرمایه گذاران این بخش بتوانیم جهش تولید محصولات صنایع تبدیلی و غذایی محصولات کشاورزی را با شکوفایی هرچه بیشتر و بهتر این واحدهای تولیدی شاهد باشیم .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید