Iranian Agriculture News Agency

دورکاری ، رهاکاری نیست و نباید خللی در پاسخگویی به بهره برداران بخش کشاورزی ایجاد کند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: دورکاری به معنای رهاکاری نیست و نباید به واسطه آن خللی در پاسخگویی به بهره برداران بخش کشاورزی ایجاد کند.

دورکاری ، رهاکاری نیست و نباید خللی در پاسخگویی به بهره برداران بخش کشاورزی ایجاد کند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در دیدار معاونین و جمعی از مدیران سازمان که در سومین سالگرد انتصاب ایشان با هدف بررسی عملکرد یکساله سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و تدوین برنامه های پیش روی و آتی سازمان در راستای تحقق جهش تولید در محل دفتر ایشان ترتیب یافته بود با بیان اینکه بایستی توفیقات و ضعف های یکسال گذشته را احصاء نماییم گفت:  ضرورت دارد ضمن تقویت نقاط قوت ، نسبت به شناخت علت ضعف ها و آگاهی از آن ، بر حل آنها تمرکز نموده و تهدیدهای موجود در بخش را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه تبریک زمانی معنای واقعی به خود می گیرد که هر کس در مسئولیت و انجام تکالیف محوله براساس برنامه های مدون و ابلاغی نزد وجدان خود و در پیشگاه مردم سربلند و سرافراز باشد گفت: در سال 98 توفیقات زیادی در بخش های مختلف داشته ایم که همه مدیران و کارکنان سازمان و شهرستانها در محقق شدن این توفیقات دخیل و موثر بوده اند و برغم آن کارهایی می توانستیم انجام دهیم که از جایگاهمان از وضعیت فعلی نیز بالاتر باشد. .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه اینگونه جلسات باید به یادآوری و تذکر این نکته منتهی شود که در 365 روز گذشته چه اقداماتی می توانستیم انجام دهیم ادامه داد: متاسفانه ابتدای سال گذشته با بلایایی همچون سیل و سرمازدگی محصولات آغاز شد و با کرونا تمام شد و در طول سال نیز حوادث گوناگونی مانند زلزله در استانمان رخ داد و در کنار آن تحریم‌های ظالمانه دشمنان نیز  تداوم داشت و لذا برغم اینکه سال سختی بود و گرفتاری‌های مردم نیز کم نبود اما در کنار سختی‌ها، سربلندی‌ها و توفیقات بی‌سابقه‌ای در برخی از بخش ها همچون بخش کشاورزی وجود داشت.

فتحی با بیان اینکه ما می توانیم کارهای بزرگی در بخش انجام دهیم ادامه داد: اگر در تامین به موقع نهاده های دامی و کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و دامی نقش اساسی ایفا نمودیم و اگر توانستیم توفیقی در این زمینه کسب نماییم می توانیم در آن زمان به یکدیگر تبریک بگوییم.

وی با بیان اینکه کشاورزی با فرصت معیشت مردم به طور مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط است، اظهار داشت: حفظ پایداری تولید به منظور تامین امنیت غذایی و تغذیه سالم با پایداری مصرف حاصل می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه دورکاری به معنای رهاکاری نیست و نباید دورکاری خللی در پاسخگویی به بهره برداران بخش کشاورزی ایجاد کند افزود: بایستی معاونت توسعه مدیریت و مدیریت ترویج تا زمانی که موظف به دورکاری هستیم با رعایت همه پرونکل های بهداشتی ، نسبت به تعریف دورکاری به نحوی که قابل رصد و ارزیابی باشد اقدام کنند.

وی با بیان اینکه همکاران که در دورکاری هستند باید در تمام مدت ساعات کار در دسترس باشند ادامه داد: کارشناسان پهنه بایستی گروه های و کانال‌های ارتباطی مختلفی در شبکه های مجازی برای همه بهره برداران پهنه های خود تشکیل دهند و ضمن ارائه مطالب آموزشی و ترویجی مداوم  و نسخه نویسی از این طریق ، جریان اطلاعات و دستورالعملهای جدید برای همه اعضای گروه هایشان شفاف و دردسترس قرار دهند و اینگونه نباشد که فقط برخی مطلع شوند. بنابراین استفاده از کانالهای ارتباطی ضروری است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بر ضرورت ارتباط بیشتر مدیران با روابط عمومی سازمان در امر اطلاع رسانی تاکید و از آنان خواست تا از ظرفیت های خبرنگاران صداوسیما در شهرستانها جهت ارائه پیام های ترویجی اقدام کنند .

 فتحی با بیان اینکه با توجه به سال جهش تولید امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به برنامه ریزی برای واحدهای تولیدی خود داریم گفت: باید این واقعیت را قبول کنیم که ما به لحاظر عملکرد در تولید سیب ، کلزا ، گندم و سایر محصولات زراعی و باغی و همچنین دامی  از عملکرد کشوری پایین هستیم لذا باید با روشهای جدید عملکرد در واحد سطح را افزایش دهیم .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید